lørdag den 4. april 2009

Nicoise med sej

 

Nicoise sej

 

En sommerlig salat var oplagt på sådan en forårsdag. Opskriften fandt jeg i Spis Bedre, og variationen af den kendte salat med sej i stedet for tun faldt i god jord hos alle familiemedlemmer.

Ansjos har jeg aldrig prøvet før, de har en lækker, koncentreret og salt smag. I opskriften stod der sardeller – de var ikke at finde i den lokale Føtex, men jeg har indtryk af, at ansjoser sagtens kan gøre det ud for dem. Efter en nærlæsning på de forskellige glas fandt jeg ud af, at der findes ansjoser, som i virkeligheden er brisling – og så findes der ægte ansjoser. Sjovt! De ægte fås i et lillebitte glas, og da vi ikke skulle bruge de store mængder, gjorde det jo ikke noget, at prisen var den samme som for et stort glas af de uægte.

Udover ansjos består salaten af kartofler, bønner, spinat, tomater, æg, oliven og stegt sej. Dressingen af dijonsennep og honning (jeg brugte honningdijon) og olivenolie gik også rent ind hos mig – den skal jeg helt sikkert prøve igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar