mandag den 6. april 2009

Spirer

 

Grønt for øjet

 

Ved denne årstid plejer jeg normalt at have alle vindueskarme fyldt med spirer. Alskens sommerblomster-babyer, der bliver puslet om på bedste vis, så de om sommeren kan fylde haven og vaserne i stuen med farver og liv.

Sådan er det ikke i år. Det er ikke lige sagen at skulle flytte med et hav af små potter, og der er da slet ikke til overskud til at skulle tage sig af den slags babyer, når man står i flytterod til halsen. Og det er lige, som det skal være. Men lidt mærkeligt er det også, når frøkatalogerne vælter ind, ikke at vælge og vrage mellem alle de dejlige blomster, selv om jeg ved, min tid nok skal komme igen. Næste år, så vender jeg frygteligt tilbage.

I mellemtiden sår vi karse. Masser af karse. Det er lige til at overskue. Og det smager skønt.

4 kommentarer:

  1. Åh ja - karse! Det hører helt klar påsken til. Må vist hellere få sået lidt i dag.
    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Det gør det, Pia - og der er hurtige resultater, så du kan godt nå det :o)

    SvarSlet
  3. Tilgengæld kan du drømme frit om din nye have. Det er der også meget glæde forbundet med.

    SvarSlet
  4. DET kan jeg, Marina, du kan tro, jeg drømmer, og det glæder mig rigtig meget :o)

    SvarSlet