lørdag den 4. april 2009

Dejlige forår

 

Tete a tete

 

En skøn aften hos kære venner, lækker, lækker, grillet lam, og god tid til al den samvær og snak, vi ikke har haft alt for længe – og en hjemmedag helt uden planer, med morgensøvn og udeliv, en indkøbstur og en ven, der kiggede forbi. Så kan man da vist ikke ønske sig meget mere af en weekend, der ikke engang er slut endnu.

Feriedage for resten af familien smitter af, kan jeg mærke, og solen og det gode vejr giver et energiboost uden lige. Vi trak udenfor, selvom der var projekter nok indendøre – men de må vente, for det er med at nyde solen, mens den er på visit.

 

 På restaurant

 

Den hætteklædte far var på besøg i restauranten, og han måtte vente længe, for kokkene var omhyggelige, og der var meget mad, der skulle laves. Imens hev jeg vasketøjet udenfor, det er ikke dårligt at stå med solen i ansigtet og lægge tøj sammen. Med de kulisser bliver selv de mest trivielle opgaver en fornøjelse.

 

Lagt sammen

Tulipanknop

 

Bagerst i haven er tulipanerne godt på vej. De overraskede mig sidste år, da jeg havde glemt, at jeg havde lagt løg i jorden om efteråret. Og dem glemmer jeg ikke igen, for det er de smukkeste tulipaner, jeg nogensinde har set. Om lidt er de her igen, og jeg glæder mig!

2 kommentarer:

  1. Ja, sikke mange dejlige oplevelser på en weekend, hvor søndagen endnu er tilbage... : )
    Hvor ser det bare hyggeligt ud med den udendørs restaurant!!

    Ja, vi havde vejret med os på vores Mandø-tur. I hvert fald derover, hvor vi sad på taget af Mandøbussen og nød udsigten. Vi fik lækker, meget mør oksesteg til middag og derefter guidet ø-tur af en Mandø-boer, der rystede lune og kvikke bemærkninger ud af ærmet. Vi sluttede af i Bramming Missionshus med aftensmad og optakt til påsken med påskesalmer mv.

    SvarSlet
  2. Helle, det lyder som en rigtig dejlig tur.

    SvarSlet