mandag den 12. maj 2008

Dagens tulipanbilleder

 

De bliver smukkere og smukkere for hver dag, mine skønne tulipaner.
 


Jeg elsker dem, og fryder mig over, at jeg gjorde et SÅ godt køb, da jeg fandt posen med løg sidste år. De er så florlette, romantiske og sarte - og så utroligt spændende at studere med alle deres forskellige lag og farvetoner.
 


De står lige under den hvide syren, som netop er sprunget ud - jeg ved ikke, om det er sket i går, mens vi var til konfirmation eller i dag - men lige pludselig var de der, og duften er lige så fantastisk, som den plejer at være.
 


Det har været en rigtig dejlig weekend. En lørdag i gode venners lag, en søndag til konfirmation sammen med hele min skønne og skøre familie, og en ekstra familiefridag, hvor vi har nydt at sove længe, at være i haven i det dejlige vejr, og en god gudstjeneste i valgmenigheden i eftermiddag. De første spirer af tobaksplanten er plantet ud, de vil have godt af den regn, de snakker om, skal komme i løbet af ugen. Græsset er slået, bedene trimmede, terrassen fejet, og jeg har siddet i sollyset og læst lidt af Malene Schwartz' erindringer - det er slet ikke så ringe endda!

4 kommentarer:

  1. Hvor der det bare dejligt livsbekræftende at læse din blog, Annette... : )

    SvarSlet
  2. Tak for de søde ord, Helle - de varmer :o)

    SvarSlet
  3. Hvor er det skønt at se, at der stadig findes hvide syrener i de danske haver. Det er så sjældent jeg ser dem efterhånden, for alle har enten lilla eller lyserøde, men den hvide er forrygende flot. Efter min mening.

    Jeg kan levende forestille mig en fortryllende skønhedsplet, lige dér, med både smukke tulipaner og et hvidt syrentræ. Uhmnnn :-)

    SvarSlet
  4. Velkommen her, Anita :o)
    Det er så nu, jeg må afsløre, at jeg kan i virkeligheden bedst kan lide de lyslilla syrener ;o)
    Men jeg er OGSÅ helt vild med de hvide - jeg synes, syrens blomster er fantastisk smukke, og duften er himmelsk...

    SvarSlet