torsdag den 15. maj 2008

Med eller uden bjørn...

 

Herning Friskole, hvor Emil har sin daglige gang, fejrer sit 100-års jubilæum i dag. I hele den forløbne uge har eleverne haft temauge, hvor de har hørt om skolegang i gamle dage, lidt almindelig historie fra tiden først i 1900-tallet, og de har dekoreret skolen med bl.a. selvprotrætter, der skal udsmykke gangene, bannere og meget andet flot. I dag har der været festprogram lige fra morgenstunden - med indledende morgensang og sangtime, undervisningstimer a la gamle dage, buffet til frokost, og i eftermiddag er alle elever i Baboon City, hvor de nok skal få brugt hver en muskel. Dagen slutter med, at elevernes forældre og søskende bliver inviteret med til aftensmad og efterfølgende underholdning med Sigurd Barret. Det skal nok blive godt - jeg har stor respekt for den mand, og han formår virkelig at formidle til børnene uden at tale ned til dem. Børnene glæder sig rigtig meget, og Freja er meget spændt på, om Bjørnen Bjørn nu også er med...
 

5 kommentarer:

  1. Ha' en hyggelig aften med Sigurd, og jeg tror altså ikke, at han rejser ret mange steder uden Bjørnen Bjørn :-)

    SvarSlet
  2. Tak for det, Anne - jeg har også mine anelser ;o)

    SvarSlet
  3. Det lyder jo som om det nok skal blive en dejlig aften :-) Go fornøjelse!!
    Knus fra Pia

    SvarSlet
  4. God fornøjelse i aften.

    SvarSlet
  5. Tak, Pia og Anette :o)
    Jeg tror også, det bliver en rigtig god aften.

    SvarSlet