onsdag den 28. maj 2008

En blæsevejrsdag

 



De sidste rester af den hjembragte dekoration fra i lørdags pynter på mit spisebord. Det er aldeles ikke sørgelige rester, for gerberaen er stadig smuk, og den giver minder om en dejlig dag.
 


Med i posen får I lige et super-opstillet billede af den samlede familie fra i lørdags.
Nu er familien spredt for alle vinde igen. Emil er hos en kammerat her i eftermiddag, og Brian er på kursus igen indtil fredag. Det er helt i orden med mig - der skal være plads til den slags ture ud af huset, og det er bare uheldigt, at der lige er to så tæt på hinanden. Men vi skal nok klare ærterne herhjemme. Heldigvis har vi en god barnepige, der kan træde til, når der er aftenarbejde på programmet, som der er i aften.
Sneglefælderne har fået en ny portion øl. Det var sin sag at holde styr på affaldspose, køkkenrulle og den vamle blanding af gæret øl og slimede snegle derude i blæsevejret, men det frydede mig at se alle de snegle flyde rundt i øllet. Og dahliaerne er godt på vej - minsandten om ikke det ser ud til at lykkes.
Nu sidder jeg inde i den varme stue og glæder mig over solskinnet, der ser så fristende ud derude - men man skal ikke lade sig narre - der blæser en halv pelikan, så jeg holder mig indendøre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar