onsdag den 7. maj 2008

Nåh ja...


Sådan siger jeg hver gang, den første onsdag i maj kl. 12, hvor sirenerne afprøves.
Jeg kan faktisk rigtig godt lide den lyd, selv om den objektivt set ikke er rar - og den ville bestemt heller ikke være rar, hvis den lød på alle andre tidspunkter end første onsdag i maj.
Men lige præcis der kan jeg godt lide den. Jeg tror måske, det er fordi, den var en fast bestandel i min barndom - dengang var det jo hver onsdag, sirenerne lød - siden blev det begrænset til en gang om året.
Imens den lyder, kan vi jo glæde os over, at vi bor i et land, hvor den slags sirener kun kan høres, når de skal afprøves.
 
Update: det var da vist en gammel side, jeg fik linket til der...
En mere aktuel findes her

6 kommentarer:

  1. enig...dejligt det kun er når de skal afprøves, at de hyler...
    Men jeg var også tilbage i barndommen, hvor der blev hylet hver onsdag...
    "hvad er klokken" "hvad dag er det"
    var vist faste spørgsmål dengang

    :-)

    SvarSlet
  2. Anne, det er sjovt, som man lynhurtigt kan blive sendt tilbage til "barndommens land" :o)

    SvarSlet
  3. Altså Annette! Var det ikke kun den 1. onsdag i måneden at sirenerne lød? Det mener jeg at kunne huske!!

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  4. Det kan sagtens være, Pia - jeg husker bare, at det var tit :o)

    SvarSlet
  5. helt ærligt anette husk lige på der også menesker der hørte der ikke kan lide sirenerne i dag der er fatisk nogle der bliver bange også hvi du ville høre mer af sirenerne så kan du gå på brs dk

    SvarSlet
  6. anette der også hunde der hylder når sirenen lyder det lyder sjovt men så ved du at de prøves om natten man kan ikke høre det de er rlektronisk i dag i gamle dage var sirerne motordrivne ved at skovhjul der kørete rundt suger lufen op i en hurtigt fart prøv at skrive luftalarm så kan du høre den

    SvarSlet