fredag den 23. maj 2008

Blomsterpynt

 

Vi vimser rundt imellem hinanden og gør klar til bryllup. Her er en dejlig forventningens glæde, og vi nyder at være sammen med familien - den store afstand mellem landsdelene gør, at det ikke er så tit, vi ses - så vi nyder så meget desto mere, når det endelig sker.
 

Brudeparret er i byen for at ordne de sidste ærinder - imens står min mor og hendes mand og laver blomsterdekorationer. Min mor står for blomsterpynten i kirken og til receptionen - og det gør hun rigtigt godt! I skuret mellem cykler og andet godt står et sandt overflødighedshorn af blomster - de skønneste pæoner, syrener, liljer, rhododendron, gerbera, fresier, roser, ærteblomster og selvfølgelig brudeslør spreder de skønneste dufte, så det slet ikke er til at løsrive sig derude fra.
 
Jeg står for brunsvigeren til aftenkaffen. Om lidt kommer Brian, og vores lille familie bliver genforenet - det bliver dejligt! Jeg har fire fridage i træk, det er jo næsten ferie - og jeg sidder her og synes, at livet er helt fantastisk!
 

8 kommentarer:

  1. Livet er da fantastisk,Anette, og hurra for dig, der mærker det, det er let at suse afsted uden at huske sig selv på alt det vidunderlige.

    Ha' en fortryllet bryllupsweekend med alt hvad der til hører, og pøj pøj med spilleriet i kirken...

    SvarSlet
  2. Tak for det, Anne, jeg bliver jo helt varm om hjertet :o)

    SvarSlet
  3. Wow, sikke et væld af skønne, romantiske blomster.
    Jeg fik helt lyst til selv at stikke næsen i duftende blomster, så jeg gik ud og stak den (altså næsen:-)) i syrenerne - uhm, duften fik det helt til at boble indeni af nydelse. En buket blev også plukket og står nu i min nye vindueskarm ved sofagruppen og spreder glæde med deres duft og farve.
    Håber også blomsterne til din søsters bryllup må sprede glæde og nydelse til brudeparret og alle gæsterne. Dejligt at I kan dele forberedelserne med hinanden i familien.

    SvarSlet
  4. Uhm, brunsviger! Ærgerligt at du kke kan sende et stykke gennem cyperspace.

    Og dejligt, at jeres familie nu er blevet genforenet.

    Og ja på sådan en solskinsdag som denne kan livet da ikke være mindre end fantastisk :-)

    RIGTIG GOD DAG I MORGEN, ANNETTE!
    Knus fra Pia

    SvarSlet
  5. Sikke nogle dejlige blomsterbilleder! Pæoner - mmmmmm - jeg går og længes efter at mine pæoner springer ud, men selv om knopperne er store, så tror jeg altså, at der går lige lidt tid endnu. Men jeg kan blive overrasket... Jeg har læst med på din blog i et lille stykke tid, så jeg synes lige, at jeg ville give mig selv til kende. Du skaber en dejlig og ærlig stemning på bloggen, og det er en fornøjelse at få glæde af.
    Hav en rigtig dejlig dag i morgen! :)

    SvarSlet
  6. Smukke billeder som altid, Annette - jeg kan næsten dufte blomsterne gennem skærmen... : )
    Mine pæoner er sprunget ud !
    Ha` en vidunderlig og uforglemmelig dag i morgen - og ønsk gerne brudeparret tillykke !

    SvarSlet
  7. Wauw... har lige lagt mærke til den Flickr badge - du kan noget med den teknik, Annette !
    Hvor ser det godt ud : )

    SvarSlet
  8. Vibeke - blomsterne spredte masser af glæde, og det var en fantastisk dejlig dag - mere om den i morgen, for nu skal jeg sove... Jeg er også helt vild med duften af syrener!

    Tak for det, Pia - og brunsvigeren var også rigtig god og blev spist rub og stub :o)

    Astrid - velkommen her! Og mange tak for din kommentar - den varmer meget :o)

    Mange tak, Helle - og jeg går og bliver mere og mere overbevist om, at jeg skal have pæoner i haven :o)
    Flickr badget har jeg længe været meget fascineret af på andre blogs - så nu skulle det lige prøves :o)

    SvarSlet