mandag den 26. maj 2008

Et skønt bryllup

 


Hvor var det en dejlig dag i lørdags!
Alt klappede, som det skulle - min søster og hendes gom var så søde og smukke, og jeg er så glad for, at de har fået hinanden - de er et dejligt par!

Orglet fik den helt store tur, og de fleste fejl hørte kun jeg selv. Jeg er min værste kritiker, og jeg var ikke helt tilfreds - der havde været for hektisk lige op til vielsen, så jeg havde ikke den fornødne ro og spillede ikke så godt, som jeg kunne. Men som sagt var det ikke noget, andre havde bidt særlig mærke i, så jeg har lært at leve med det. Flot har det nok alligevel været med det store orgel, der kunne levere masser af brus.

Kirken er stor og flot, med høje hvælvinger og god akkustik. En fløjtenist spillede et smukt stykke på tværfløjte, og hele ceremonien var smuk og lige som den skulle være.
 


Inden vi nåede så langt, havde jeg i den grad hygget mig med at følge min søster hele formiddagen før brylluppet. Vi var hos frisøren i et par timer - jeg havde hækletøjet med, så tiden føltes ikke lang, og jeg nød de smukke omgivelser. Sjældent har jeg været i en frisørsalon med en så stilfuld indretning! Talen til brudeparret blev også pudset af i det skjulte, søster var optaget af andre ting og opdagede slet ikke, at jeg sad og griflede lidt.
 


Festen blev holdt på Gyrstinge Skovkro lidt uden for Sorø - et utroligt hyggeligt sted (billederne derfra er fra deres hjemmeside)! Vejret var med os, og vi startede med en velkomstdrink ude på terassen i solskinnet.
 


Maden var uovertruffen, og der var masser af sjove, kærlige og varme indslag - selv vores (søskendeflokkens) ambitiøse underholdningsshow forløb uden de helt store kiks - det var både med elementer fra Händels Messias (Halleluja-koret) et remix af alt muligt lige fra Las Ketchup til Pink Floyds The Wall, parodier på brudeparret med stor og ustyrlig paryk på min lillebror (det var underholdning i sig selv!) og en tårepersende afslutningssang på melodien Memory fra Cats. Hele min søskendeflok er utroligt musikalsk - alle kan spille på mindst to instrumenter og synger glad og gerne, så det bærer vores underholdning også altid præg af.

 

Emil og Freja fandt hurtigt sammen med gommens niece, konkurrede om, hvor mange sodavand, de kunne drikke, løb rundt i haven omkring kroen og hyggede sig i den grad.

 

I går nød vi at kunne sove længe (selv børnene sov til kvart i ti!), og hele dagen hyggede vi os i familiens skød, til sidst stundede også brudeparret til - det var dejligt også lige at være sammen med dem i et par timer, inden de kørte afsted på sommerhusferie. Den er vist tiltrængt ovenpå al virakken - og dem velundt!

Dagen i dag er helt nede i gear - det kunne ikke passe bedre med en mandagsfridag oven på sådan en weekend. Freja er hjemme hos mig - hun havde heller ikke den store lyst til at komme afsted i dag, og jeg har lovet at hente Emil lige efter skole, så de rigtigt kan få lov at starte blødt op efter en begivenhedsrig weekend - det er guld værd, at jeg har den mulighed.

9 kommentarer:

  1. Tillykke med din søster :-) Det lyder som en helt fantastisk dag i rigtig flotte omgivelser :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke med din søster. Det lyder som en fortryllende dag, lige som et bryllup skal være :-)

    SvarSlet
  3. Kære Annette!
    Sikke dog en vidunderlig dag det var i lørdags for jer! Og stort til lykke med din søster.

    Og ja det må da være rigtig skønt at du selv kan holde fri sammen med Freja, og at Emil bare har kunnet få en kort dag.

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  4. Hvor er det skønt at læse om. Jeg ønsker din søster og svoger alt godt fremover :-)

    SvarSlet
  5. Tak for lykønskningerne.
    Jeg går stadig og hygger mig med at tænke tilbage på skøn dag og ditto weekend...

    SvarSlet
  6. Sikke en vidunderlig dag !
    Sjov figur på bryllupskagen...

    SvarSlet
  7. Ja, Helle - den kunne jeg heller ikke stå for :D

    SvarSlet
  8. Ja, det var sandelig en fantastisk dag; selv jeg var tæt på at fælde en tåre under flere af de rørende indslag, og det tog mig et par dage at få hænderne ned!

    Jeg vil lige kommentere på dit orgelspil. Jeg bed overhovedet ikke mærke i nogen fejl, selvom jeg lyttede opmærksomt! Jeg kender godt til, at man hænger sig meget i fejlene (særligt efter vores remix; der kan man tale om et "helt stort kiks" fra min side, men det var jo så i en sammenhæng, hvor det ikke gjorde så meget), og jeg vil da heller ikke bagatellisere det, men du skal vide, at det i mine ører bare lød rigtig godt!

    For resten, godt at du/I har taget nogle rigtig gode billeder af blomsterne, så får jeg også set dem - ellers lægger jeg jo ikke mærke til den slags ;o)

    SvarSlet
  9. Tusind tak, Thomas - det er jeg meget glad for :o) og ja, dit kiks fylder heller ikke så meget for os andre, som det gør for dig.. - det lød godt!

    Det er da fint, du kan se blomsterne her bagefter - sådan lægger man jo mærke til forskellige ting ;o)

    SvarSlet