lørdag den 18. april 2009

Dejlige lørdag

 

Bellis

 

Dagen er gået helt uden overspringshandlinger, jeg har været effektiviteten selv, og det føles rigtigt godt. Alle gulve er støvsugede, og børnene hjalp med gulvvasken – de spurgte faktisk, om de ikke nok måtte være med, og den chance skal man da ikke lade gå fra sig. Det siger måske lidt om, at det ikke er hver uge, der vaskes gulv herhjemme…

 

Bellis

 

Bellis er indkøbt til potterne, de er så søde, med de mange kronblade – Freja syntes, det måtte være lykken at sige elsker-elsker-ikke med så mange blade…

I eftermiddag sprang vi alle mand på cyklerne og kørte til vores nye hus. Vi har snakket med børnene om, at det vil være en god ide at bestemme nu, hvordan værelsesfordelingen skal være, så det er på plads, og de har noget konkret at forholde sig til – vi håber også, at det måske vil kunne hjælpe lidt på Frejas mavepine, som stadig volder hende en del kvaler, selv om det heldigvis går den rigtige vej.

Og jeg må sige, at jeg bliver mere glad for vores køb for hver gang, jeg ser huset. Haven i sig selv kan gøre mig helt salig. Der er en frodighed og en fred, som er i diamentral modsætning til det rækkehusfrimærke, vi har nu. Det bliver SÅ skønt.

Og det gør ikke fornøjelsen mindre, at vi har købt huset af et par dejlige mennesker, som vi har et helt ukompliceret forhold til. Snakken går lystigt, og der er en imødekommenhed uden lige.

Den første måned efter, vi skrev under på handelen, har været lang. Men jeg har på fornemmelsen, at tiden snart vil begynde at flyve afsted. Der er stadig meget tilbage at sortere. De første spande maling er købt. De første flyttekasser er i hus og klar til at gå ombord i. Det er stadig på en gang lidt fjernt og samtidigt pludseligt så nært. Det bliver lidt mærkeligt at flytte fra rækkehuset, hvorfra vi har så mange minder – gode som dårlige. Hvor der er lys og luft og højt til loftet. Hvor børnene er vokset op i de år, de kan huske. Hvor vi selv har formet haven, forsøgt os frem, og givet den det præg, vi selv kan lide. Men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at vi bliver glade for vores nye hus. Og nu er der kun små to måneder, til vi overtager – vildt!

 

Bellis

3 kommentarer:

  1. Hvor er de bare søde, de bellis... : )

    Jeg har været på planteindkøb til mine havekrukker i dag. Margueritter, fuchia, dahlia og 1 citronmelisse til mit krydderurtebed. Det er alt sammen plantet, plænen er slået - snegle er bagt til fryseren og kaffe hos naboen er det også blevet til.
    Så jeg har også undgået overspringshandlinger i dag!

    SvarSlet
  2. Det lyder lidt som vores dag, bortset fra at vi har ladet syklerne stå og ikke har et nyt hus at flytte i! ;)
    Det lyder helt vildt lækkert, og de 2 mdr i har tilbage i rækkehuset skal nok flyve hurtigt afsted med lystige vinger! :)

    SvarSlet
  3. Ja, de er, Helle - jeg er ret vild med de små bellis :o)
    Du har da sandelig også været effektiv. Det er skønt at få nye planter til krukkerne.

    Helle Koed, det er dejligt at komme til bunds i bunkerne, også selv om men ikke skal flytte :o)
    Ja, jeg tror også, de flyver afsted, og det er altså bare så spændende :o)

    SvarSlet