onsdag den 1. april 2009

Påskelys

 

Gult

 

Påskegule lys, blomster, kyllinger og meget mere er spredt med lind hånd rundt om i stuen. Børnene har pyntet op på værelserne, og solen har hjulpet til med sit klare, gule lys.

Påsken falder ikke tidligt, men kommer alligevel lidt bag på mig i år. Der har vist været så meget andet at tænke på, og selvom jeg arbejdsmæssigt selvfølgelig startede forberedelserne for nogen tid siden, så er det alligvel med nød og næppe, at jeg er klar. Men det går. Og det skal såmænd nok blive påske alligevel. I morgen har vi koncert med koret, og så er påsken rigtigt skudt i gang.

Egentlig kunne jeg sagtens bruge noget af den ferie, de fleste automatisk får i godteposen, når der er helligdage i farvandet, men jeg nyder også godt af at have familien hjemme, at mine arbejdsdage er korte, og så elsker jeg påskens gudstjenester, salmer og muligheden for at fordybe mig i den vigtigste højtid i kirkeåret. Og der skal nok blive rig mulighed for at jeg nyde de åndehuller, der er ind i mellem.

 

Godt på vej

 

Strikketøjet skrider godt frem, det er faktisk ikke så slemt, som jeg havde frygtet. Variationen mellem strik og klip er god, jeg har fundet teknikken til afklippene, og når jeg så strikker, går det jo så hurtigt på pinde nr. 8, at jeg har strikket en halv meter, før man får set sig om. Det store spørgsmål er, om det ender med en cardigan eller en almindelig op-og-ned trøje. Jeg ved det ikke helt endnu – venter spændt på, at svaret vil åbenbare sig…

4 kommentarer:

  1. Tak for en skøn Århus tur i forrige indlæg. Du har været (nogen af) de dejlige steder.
    Tak for dine råd på min blog om html osv. Jeg skal til at eksperimentere og vender måske tilbage.

    SvarSlet
  2. Betty, der er mange skønne steder at tage af :o)
    Og det var så lidt - god fornøjelse, og vend endelig tilbage, hvis du har behov :o)

    SvarSlet
  3. Her har jeg pyntet til påske for 1 uge siden, så jeg kan nyde det lidt længere, inden det skal væk igen.

    Jeg har ferie i ugen lige efter påske, så det ser jeg frem til. Der er ikke de store planer, men jeg håber naturligvis på godt vejr, så jeg kan få bugt med det første spirende ukrudt i bedene...

    Jeg tror, det bliver en rigtig flot trøje, Annette - tålmodighed lønner sig : )

    SvarSlet
  4. Helle, til gengæld bliver vores pynt måske hængende lidt efter påske ;o)
    Dejligt med ferie i udsigt, håber du får det dejligste vejr.
    Jeg tror også, jeg bliver rigtig glad for trøjen.

    SvarSlet