søndag den 26. april 2009

Smovs

   

Det har været store-konfirmations-weekend i kirken, med en konfirmationsgudstjeneste i går og to i dag. Det er så festligt at være med til, men der går jo også en rum tid med det, så weekenden på hjemmefronten har været kort. Men vi har brugt tiden godt og har rigtigt hygget os, nydt havelivet og fået sorteret lidt mere (strikke- og syopskrifter fra 80’erne, blandt andet – et rædselskabinet, siger jeg!).

I morgen tager jeg afsted til det årlige organisttræf, årsmødet med masser af inspiration, kolleger, jeg ser alt for sjældent, fest, koncerter og luksuriøs hotelforplejning. Der plejer ikke at mangle noget, og det er virkelig en indsprøjtning, der giver energi til mange dage, og som jeg glæder mig til i lang tid i forvejen. I år er årsmødet i Aalborg, men der bliver desværre ikke meget tid til at se på alt det, byen har at byde på.

Når nu jeg efterlader den stakkels familie, mens jeg skal smovse i de næste tre dage, skulle der da også lidt smovs til vores aftensmad i dag, som jo er den ugentlige dessertdag. Så den spanske tortilla blev efterfulgt af en chokoladepavlova, som var helt vellykket.

 

Chokolademarengs

 

Den blev toppet med flødeskum og en bærblanding fra fryseren, som fik rigtig godt modspil fra chokoladen i bunden.

 

Med fløde og bær

 

Opskriften er Nigella Lawsons, og den anbefaler jeg gerne.

3 kommentarer:

  1. Mums manner - det ser lækkert ud :-)
    Rigtig god fornøjelse i Aalborg de næste dage - det betyder vel, at du så glip af din ugentlige fridag i morgen??

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Tak for det, Pia. Ja, det gør det, men det gør slet ingenting :o)

    SvarSlet
  3. Mums - det ser rigtig godt ud !!
    Dejligt med alle dine inspirerende opskrifter,
    Annette : )

    SvarSlet