onsdag den 29. april 2009

Et dejligt frirum

 

Sart skønhed

 

Som forventet er tulipanerne sprunget ud, mens jeg har været afsted. De stod på spring, og i det fantastiske vejr, vi holder os for tiden, ville det undre, hvis ikke de havde brugt tiden fornuftigt til at folde sig ud i al deres florlette skønhed.

Jeg har også brugt tiden fornuftigt – det har været skønt at få et frirum fra hverdagen, alle dens pligter og de roller, jeg har som mor, hustru osv. Roller, pligter og hverdage, som jeg nyder og ikke ville undvære, men som det også er guld være at holde pause fra og bare være mig.

Og skønt at lade sig varte op – selv om maden ikke helt levede op til den standard, vi efterhånden er forvænte med, var den stadig rigtig god og rigelig. Hotelværelset var helt i top, og det var pragtfuldt at vågne stille og roligt, helt alene, og slå altandøren op og indsnuse morgenluften og udsigten over hele Aalborg midtby.

Og det var dejligt at være sammen med en masse skønne kolleger, og få inspiration til arbejdet og spændende at blive opdateret om de nyeste overenskomstforhandlinger, der med tiden vil bringe nye ansættelsesforhold og betingelser for arbejdet. Nye tider er på vej, tjenestemandsordningen er på vej ud, men der går lang tid endnu, før den bliver helt afskaffet, for den udfases efterhånden, som de tjenestemandsansatte pensioneres.

Sædvanen tro var den sidste aften en festaften med god middag, underholdning, musik og dans, og hygge til alt for langt ud på de små timer. Ikke så sært, at jeg er lidt mat i dag…

Det har været skønt at komme væk – og lige så skønt er det at komme hjem til familien og hverdagen igen.

 

Jordbærblomster

4 kommentarer:

  1. Det er skønt sådan at komme lidt væk fra hverdagen, få nye indput og oplevelser.
    - Og skønt at komme hjem igen :)

    SvarSlet
  2. Det er det, Pernille - så kan man lidt igen :o)

    SvarSlet
  3. Dejligt at du kan nyde begge dele, Annette : )
    Her er tulipanerne også sprunget ud. De røde for et godt stykke tid siden, de lilla for ca. 1 uge siden, og de sorte for et par dage siden. Særligt de lilla og de sorte er jeg ret vild med !!

    SvarSlet
  4. Helle, jeg tror måske, der er forskel på, hvilke farver/sorter, der springer ud hvornår. For i vores nye have er der gule og orange tulipaner, og de var i fuld flor, da vi så den sidst for et par uger siden. Jeg er mest til de sarte farver, men kan også godt lide lilla og sorte :o)

    SvarSlet