onsdag den 15. april 2009

Kusmi som lille…

 

Spicy Chocolate miniature

 

De berømte kusmi-dåser har jeg, som så mange andre, et særligt øje til. De er utroligt smukke, og var jeg hard-core tedrikker, havde jeg sikkert adskillige stående på hylden, alene på grund af deres æstetik. Men selv om jeg godt kan lide te, er det begrænset, hvor meget jeg får indenbords, og det ville derfor være helt omsonst at invistere formuer i de smukke dåser.

Nogle af varianterne har jeg også prøvet uden at have armene helt oppe over hovedet – jo, det smagte da udmærket, men ikke så jeg ville investere større summer i indholdet af dåserne.

Imidlertid har jeg længe været nysgerrig over for varianten med chokolade. Det lød for mig som en besynderlig kombination, der meget vel kunne score pluspoint. Og pludselig faldt jeg over Spicy Chocolate i en lille prøvedåse til et beløb, selv min privatøkonomi ville kunne klare.

Nu er den prøvet – og jo, den er god! Dejlig krydret, lidt over i retning af en julete. Og chokoladen kan man godt ane, især når man stikker næsen i dåsen, og det i sig selv er en glæde, man godt kunne unde sig i ny og næ. Og så kan jeg nyde æstetikken i den lille miniature, så længe det varer – for det bliver ved miniaturemodellen, der skal jo også være plads til lidt kaffe…

8 kommentarer:

  1. Kusmi er ok te, men jeg har også haft svært ved at få armene op over hovedet hver gang. Men Spicy chocolate er dejlig, hvis man vil have en enkelt kop hyggete. Men det er første gang jeg har set den i miniature. Måtte selv købe en mellemdåse, så jeg har til en gang ud i fremtiden...

    SvarSlet
  2. Jah - jeg synes jo også, at Kusmi er lidt opreklameret... Jeg drikker meget te (ALDRIG posete), men jeg synes ikke, den er bedre end så mange andre, som man er i stand til at betale med en almindelig lønindkomst :-)
    Har dog ikke prøvet chokoladen endnu, og dåserne er ganske rigtigt meget smukke.

    SvarSlet
  3. Jeg synes også, at kusmi-dåserne er utroligt smukke. Jeg har fået en stor portion med vanillesmag forærende, men den smager kedeligt, synes jeg.
    Det er smart med de små dåser til prøvesmagning :-)

    SvarSlet
  4. Kari, jeg blev også glad, da jeg så den lille dåse - i en større model havde jeg ikke købt den.

    Ellen, jeg tror, de smukke dåser har stor indflydelse på teens popularitet. Indpakningen betyder bare rigtigt meget!

    Madame, vanilleteen har jeg ikke smagt, men det lyder som om, jeg ikke er gået glip af noget. Det er lige min kop te (ha ha!) med de små dåser - jeg keder mig, hvis jeg skal drikke samme slags dag ud og dag ind.

    SvarSlet
  5. Jeg er også ret vild med de smukke dåser, men ikke med alt indholdet! Så de små dåser er også absolut hit her hos mig, så jeg undgår fejlkøb.
    Den sidste jeg købte var en mandelthe og hold da op hvor er jeg glad for, at det kun er en lille dåse:)
    Jeg har endnu chokoladen tilgode, men har efterhånden hørt så meget godt om den, at det må blive den næste gang der skal forkæles!
    God weekend.

    SvarSlet
  6. Oline, jeg har hørt så meget om den mandelthe, både godt og dårligt, at jeg bliver helt nysgerrig. Det kunne være, jeg skulle holde øje med den - i små dåser ;o)
    Tak, og i lige måde!

    SvarSlet
  7. Jeg kan ikke anbefale Mandelteen. Den er alt for bitter. Men deres Chokolade te (Den uden krydderier) den er god.. MEGET det er en af de bedste teer jeg har smagt. Har smagt omkring 10 af deres teer og har drukket Kusmi i over et år.

    SvarSlet
  8. Det vil jeg skrive mig bag øret, Andreas. Jeg må indrømme, at jeg mest drikker kaffe for tiden, men det sker da, at jeg nyder et krus te - for tiden er det julete, der er favoritten :o)

    SvarSlet