søndag den 10. maj 2009

Faaaar laver sovsen!

 

Så til bords!

 

Det er ikke så tit, mine madindlæg handler om Brians mad – dels fordi det ikke er mit projekt, og dels fordi han mest holder sig i den traditionelle afdeling. Men i dag skal han altså have fuld credit for den 3-retters menu, han tryllede frem til aftensmaden – ikke i nogen anledning, men bare fordi han havde lyst!

Til forret en lækker og enkel carpaccio.

 

Carpaccio

 

Til hovedret en osso buco, der har simret hele eftermiddagen, og stadig, i en sen aftentime, dufter i hele huset. Wauw!

 

I den sorte gryde

HPIM7918

 

Og til dessert friskbagte pandekager med en god vanilleis og ahornsirup.

 

Pandekager med is

 

MUMS, siger jeg bare!

 

Således velforsynet tog jeg i biografen sammen med vores menighedsråd, for at se en film, der er lavet i anledning af nabokirken, Herning Kirkes Drengekors 60-års jubilæum. En stemme for livet, hedder den, og det var virkelig en god film. Det var meget interessant for mig at se, hvordan organisten arbejder med det kor, og alt hvad der foregår bag kulisserne, men det var også en gribende film, der har en historie at fortælle for andre, der ikke har noget direkte forhold til kor eller kirkemusik. En historie om menneskeskæbner, om et fællesskab, der betyder noget for livskvaliteten og gør en forskel.

Jeg tager hatten af, både for Mads Bille og alle de andre mennesker, der lægger det store og vigtige arbejde i at gøre koret til hvad, det er, og for Anne Holst Moulvad, der har instrueret en flot og rørende film.

6 kommentarer:

  1. Mmm... ja, det lyder som en superlækker menu!
    Også topkarakterer herfra - blot for udseendet : )

    Hvis filmen vises landsdækkende, lyder det som en film, jeg godt kunne tænke mig at se!

    SvarSlet
  2. Helle, jeg sender topkarakteren videre :o)
    Den går ikke landsdækkende, og ikke i Esbjerg - men i 15 midt-vestjyske biografer. Du kan se her hvor: http://www.enstemmeforlivet.dk/Spilleplan.aspx

    SvarSlet
  3. Puha, der måtte jeg lige stoppe mundvandet inden det rendte helt ned af låret på mig!!

    Hold da op det ser lækkert ud, og så skal jeg bare have kedelige rester til aftensmad :o(

    SvarSlet
  4. Ha ha, søster, håber du fik stoppet mundvandet inden underboen fik vandskade ;o)
    Håber aftensmaden smager trods alt - rester kan også være godt :o)

    SvarSlet
  5. Kan jeg ikke låne din mand en måneds tid? Jeg skal ikke bruge ham til andet end at lave mad :-D
    Alternativt kunne du fortælle mig, hvordan man får sin mand til at udfolde sig i sådanne lækre, gastronomiske udskejelser?
    John kan lave Spaghetti Carbonara. Punktum. Til gengæld laver han verdens bedste af slagsen, men det er ikke de helt store overraskelser, der bydes på, når han laver mad :-)

    SvarSlet
  6. Ha ha, Ellen - jeg ved ikke lige, om han er villig til at lade sig udlåne ;o)
    Og jeg tror desværre ikke, man kan "få ham til at udfolde sig" - det skal komme fra ham selv.
    Men det hjælper da på det, at vi skiftes til at have maduger - så er han jo delvist nødt til det. Jeg lever også med nogle retter for jeg-ved-ikke-hvilken-gang (gør de fleste egentlig ikke det??) - men når han så tager revance, gør han det eftertrykkeligt :o)
    Og uhm, Spaghetti Carbonara er nu også godt!

    SvarSlet