fredag den 29. maj 2009

For få timer i døgnet…

 

Clematis i sol

 

For omkring tre år siden købte Brian denne clematis, som hvert år har været en lille pist og blomstret med et par ensomme, men kønne blomster. Men nu, hvor det var sidste chance for at vise, hvad den dur til, inden vi flytter fra den – må jeg sige, at den gør det med eftertryk. Et sandt overflod at smukke, store blomster, og masser af knopper på spring – og jeg nyder, så længe, det varer! Og tænker, at vi altid kan købe en ny clematis, hvis vi mangler – for de er vist ikke så glade for at blive flyttet. Og det er helt i orden med mig – håber den kan sprede lidt glæde til de næste beboere.

 

Et væld af knopper

 

Den forgangne uge har været én med tryk på. Med koncert, en vildt hyggelig ryste-sammen-dag i vores lille personalegruppe, og lidt pakning, når der har været huller til det. Og lidt småkagebagning. Og nu er jeg træt.

Jeg har fået mig en dårlig vane med at komme for sent i seng, og det bliver ikke ved med at gå. Det går ud over overskuddet, og at holde trætheden stangen med kaffe er altså ikke godt i det lange løb. Men de lyse aftener roder også lidt rundt i mit system – ikke at jeg vil klage over dem, jeg STORnyder! Men de gør, at jeg ikke segner om klokken otte, men kører som på duracell, indtil jeg pludselig opdager, at klokken snart er sengetid, og så skal jeg jo også liiige nå at slappe af, se gemalen i øjnene, på rundtur i blogland osv. Med larmende træthed dagen efter til følge.

Men i aften tager jeg mig sammen, gør jeg! Og i morgen kan jeg endda sove lidt længe… Mmmm… Og lad mig så lige nyde lidt mere af den dejlige sol :o)

 

Clematis i sol

6 kommentarer:

  1. Hej Annette!
    Din uge lyder lidt som min - altså en travl en af slagsen. Og det med den manglende søvn kender jeg også til - når jeg sidder ved computeren om aftenen flyver tiden bare, og der er slet ikke tid nok....

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Man skulle søge om en ekstra dag, skulle man, Pia - på den anden side, ville jeg nok bare få den fyldt op også, inden jeg så mig om ;o)
    Håber, din weekend giver plads til at slappe lidt af.

    SvarSlet
  3. Jeg kender godt det med for få timer i døgnet, Annette...
    Sikken en smuk clematis - jeg har 2 af slagsen, men de blomstrer ikke endnu. De arbejder dog på sagen, kan jeg se, så det varer nok ikke længe : )

    SvarSlet
  4. De er meget smukke, Helle - og der er allerede mange flere end i går! Jeg tror, de kan lide solen :o)

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder af din klematis. Klematiser er længe om at komme ordentligt igang og når de først er igang kan de ikke lide at flytte så jeg synes det er fint at den smukke klematis får lov at blive stående. Jeg håber der kommer mere ro på din uge snart, men med en flytning i sikte er det jo ikke sikkert det bliver forløbigt.

    SvarSlet
  6. Tak, Marina :o)
    Det føles ret roligt lige nu, for jeg har været hjemme hos Emil hele dagen - men det er sikkert stilhed før stormen :o) Vi prøver at tage en dag ad gangen, og indtil videre er det stadig sjovt og spændende.

    SvarSlet