søndag den 3. maj 2009

Tilbage til nutiden…

 

Efter en hyggelig eftermiddag hos venner, der havde dækket det helt store kaffebord (bl.a. med rabarberkage – mums!), passede det fint til vores mavekapacitet med en lille let salat til aften.

 

Speltsalat

 

Speltsalaten fandt jeg i de suveræne succeser, som jeg før har omtalt med begejstring, og begejstringen fortsætter. Asparges har jeg ikke prøvet at ovnbage før – men gør det helt sikkert igen.

Vendt i olivenolie og krydret med salt og peber, får de en rigtig delikat smag, der gør sig supergodt sammen med spelt, rødløg, masser af mynte og persille, og lidt olivenolie og citronsaft. Der skulle også ristet korianderfrø i, men dem kunne jeg ikke opdrive, så jeg gav et lille drys stødt koriander i stedet. Aner ikke, om det kan sammenlignes, men det smagte godt.

Freja var ikke lige til asparges, men lavede en glad lille anretning på sin tallerken. Dusken over øjnene er en prinsessekrone…

 

God fantasi!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar