fredag den 22. maj 2009

Tredje gang er lykkens gang

 

Syltede valnødder

 

Det var første gang også, for de er virkeligt gode, de syltede valnødder, jeg for efterhånden lang tid siden så hos et cetera.

Men anden gang gik det helt galt. Det lykkedes mig at brænde en halv flaske rødvin så eftertrykkeligt på, at alt var helt sort og hårdt som det hårdeste karamel. Ud til højre røg det under gråd og tænderskæren, og jeg måtte på den igen.

Det gør jeg så til gengæld gerne, for det er ikke spor besværligt at forvandle en bunke valnødder til en himmerigsmundfuld, og jeg er efterhånden temmelig forfalden. Lækkert brød, brieost og en skefuld af de syltede, så er jeg nærmest i himmelen!!

2 kommentarer:

  1. Det er genialt tilbehør - også på pandekager :-) - når man altså har øjnene på det, så det ikke bliver hårdtbrændt karamel. Det er også sket hér engang, men knapt så "definitivt" - de kunne chokoladeovertrækkes og blev det lækreste slik ...

    SvarSlet
  2. Helt genialt, og stærkt vanedannende, et cetera :o)
    Åh ja, med chokoladeovertræk, det lyder også godt! (hvis de er knapt så hårdtbrændte, som mine blev ;o))

    SvarSlet