lørdag den 9. maj 2009

Brændstof på motoren

 

Dagen er skudt godt i gang. For første gang i ugevis var der tid til at sove, til jeg selv gad vågne, og et solidt morgenmåltid giver energi til de næste timer. Hvor nogen slet ikke kan spise om morgenen, kan jeg faktisk ikke overleve uden morgenmad.

Hvis der går mere end en time, fra jeg står op, til jeg får mad, bliver jeg rigtig mavesur og blød i knæene, så noget af det første på dagens program er mad. Min morgenmad varierer ikke synderligt – der er normalt ikke energi og tid til de store udskejelser eller spekulationer over, hvad maden skal bestå af, og rutinen passer mig fint. Dog har jeg to ting, jeg skifter mellem – havregryn med mælk og frugttern, eller som i dag – A38 med frugttern og hjemmelavet musli – lidt havregryn, klid, kerner og rugflakes – og så er jeg godt kørende.

 

God start på dagen

 

Efter en hyggelig dag hos Brians søster i går, er vi alle lidt trætte, og dagen starter langsomt.

Men om lidt har jeg planer om at trække mig op til lidt aktivitet. Der er stadig masser at sortere, måske vil jeg endda pakke den første kasse. Og så er der en meget tålmodig dreng, der venter på et par bukser. Måske skulle jeg se at få gjort noget ved det i dag…

3 kommentarer:

  1. Jeg synes også, det var en hyggelig dag i går, Annette - dejligt at I ville fejre den sammen med mig : )

    Jeg kan absolut heller ikke leve uden morgenmad. Min mave begynder ret hurtigt at knurre, hvis der går for længe, inden jeg får mine obligatoriske havregryn med müsli og mælk.

    Emil vil jo elske, hvis du får bukserne syet færdige i dag - så go` arbejdslyst med det!

    SvarSlet
  2. Organist...å så spennande. Skulle gjerne høyrt deg spele.Kom tilfeldigvis inn på bloggen din og kjem nok tilbake, for denne likte eg.Tusen takk for meg.
    S L R i Norge

    SvarSlet
  3. Det var dejligt at besøge dig, Helle.
    Det blev ikke i dag, jeg syede bukserne færdige - men snart ;o)

    S L R - tak for rosen - du er hjerteligt velkommen!

    SvarSlet