lørdag den 23. maj 2009

Helt solgt

 

Vi har haft besøg af denne lille charmetrold i dag…

 

En lille musiker

 

Lige så genert min nevø var i starten, lige så tillidsfuld og totalt charmerende var han, da han tøede op. En festoriginal uden lige, og helt bevidst om, at han var i centrum.

Og da han helt uopfordret kravlede hen og gav sin faster et kæmpe kram, var jeg da helt som smør under solen. Han er bare for skøn!!

 

Fanget i et sjældent roligt øjeblik

 

Og skønt var det at være sammen med min lillebror og svigerinde igen. Vi er alle i min søskendeflok meget tæt knyttede til hinanden, og vi savner, når der går for længe mellem, at vi ses.

En gåtur i det gode vejr blev det også til – hen forbi vores nye hus, som blev taget i øjesyn. Kvarteret er dejligt roligt og hyggeligt, og jeg kommer meget hurtigt til at føle mig hjemme der! Nu er der kun 3 uger, til vi overtager – vildt!!!

På madfronten blev der eksperimenteret lidt. Planlægningen af aftenens menu blev gjort i sidste øjeblik, dvs. i formiddags, så der var ikke tænkt så langt som til at bikse dej sammen til madbrød i går. Derfor rørte jeg en dej ved middagstid, som fik lov at stå på køkkenbordet og gøre sig resten af dagen – ca. 6 timer i alt. Når dejen begyndte at kigge op over skålkanten, fik den en æltetur, og blev så sat til side igen. Og resultatet blev fuldt tilfredsstillende. En god sej krumme og lækker brødsmag.   Brødet fik selskab af en speltsalat med bagte asparges, jeg havde prøvet før, en ny kombination af spinat, pærer og ristet parmaskinke, krydret med ahornsirup, æblecidereddike, salt og peber. Og gulerodsstave. Og min første hjemmerørte humus. Som meget gerne tåler gentagelse. Det var jo ikke engang svært! Og så endelig grillet kyllingefilet, marineret i citron og honning.

 

Salater, humus og brød

 

Den sidste grillvarme blev udnyttet til en gang bagte bananer med pålægschokolade, farin – og cognac til de voksne. Og så lige en god klat kold flødeskum til. MUMS!

5 kommentarer:

  1. Ja, velbekomme, siger jeg :-) Det lyder virkelig rigtig lækkert :-)

    Og din nevø ser bare rigtig sød ud, det er bare skønt at være faster/moster....

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Uhm Anette, du inspirer mig til at finde den kogebog frem, som jeg tror du har hentet inspiration fra :-)

    Og sådan en dejlig nevø kan da gøre en faster blød :-)

    SvarSlet
  3. Tak Pia - og der er endda rester, som jeg vil nyde i dag :o)
    Det er skønt at være faster, især til sådan en herlig gut :o)

    Jeg tror, du gætter rigtigt, Lene :o) Der er så meget god inspiration at hente.
    Helt blød!!

    SvarSlet
  4. Uha - det lyder godt!! Mine tænder løber i vand...

    Og hvor er han da bare kær : )

    SvarSlet
  5. Han er skøn, Helle.
    Og jeg har nydt resterne i de sidste par dage :o)

    SvarSlet