lørdag den 2. maj 2009

I det nostalgiske hjørne

 

De første rabarber

Saftige agurker

Mormorkylling

 

Der er næsten ikke noget så godt som rabarber, og årets første er noget helt særligt. Der var lige præcis nok i vores tre planter til en lille skålfuld kompot, nok til 4 – men i vores nye have skal vi helt sikkert have flere rabarber! Sammen med frisksyltede agurker er de helt fantastisk tilbehør til en gammeldags ret, man bestemt ikke skal kimse ad. Kyllingens skind smider jeg langt væk, når den er grydestegt, men kødet er lækkert og saftigt, og persillen, der har ligget lunt i skroget, er jeg helt vild med. De nye kartofler var rent snyd, for danske er de ikke, men jeg ofrede principperne og nød årets første nye kartofler. Uhm, det er dansk, når det er bedst!

2 kommentarer:

  1. Jeg har også plukket mine første rabarber i år. Ville egentlig have brugt dem til en tærte til mine madklub-gæster på torsdag, men der er desværre ikke nok rabarber i denne omgang, så de røg i fryseren til en anden god gang...

    SvarSlet
  2. Det var trist for dine gæster, Helle, men de fik sikkert noget andet godt :o) Rabarberne er også gode at have i fryseren.

    SvarSlet