torsdag den 27. august 2009

En snert af efterår

 

En snert af efterårsstemning har sneget sig ind på mig. Det hænger dels sammen med det køligere vejrlig, luften om morgenen er blevet mærkbart friskere, mørkere aftener – og ikke mindst – en voldsom forkølelse, der har lagt en dæmper på mit energiniveau. Men det er faktisk lidt på den hyggelige måde, for jeg har ikke travlt, bortset fra at arbejdsdagen har været lang, men herhjemme har jeg bare kunnet sætte mig med strikketøjet, høre Freja læse og nyde, at det er Brian, der har madtjansen. Og hvor jeg normalt ville have sprunget rundt som en flue i en flaske og ordnet dette og hint, inden jeg syntes, det var tid at læne sig tilbage, har jeg faktisk nydt roen og freden.

 

Elvira til Freja

 

Hvorfor forkølelsen sætter mig i efterårsstemning, kan jeg ikke helt forklare – det må vist bare regnes ind under min til tider snørklede tankegang. Heldigvis kommer efteråret jo ikke bragende på en gang, og jeg håber da på masser af skønne solskinsdage endnu, men jeg kan faktisk lide efteråret med al dens hygge, høstfarver og den overflod, vi kan se, venter på os i haven.

2 kommentarer:

  1. Jeg er selv ramt af det kommende efterår. Jeg elsker den tid, farverne er skønne i naturen og man kan begynde at tænde lidt stearinlys. Desværre er jeg ikke begejstret for at det bliver mørkere, det får tit mit humør lidt ned. Lidt dobbelt det ved jeg godt, men sådan er jeg så underligt indrettet. :-)

    Smuk strik du er i gang med, hvad ender det med at blive ??

    VH Henriette

    SvarSlet
  2. Henriette, jeg har det også sådan lidt dobbelt med det efterår, for det er da også trist, at sommeren er slut, og det kan være surt, hvis det regner og blæser meget. Men jeg prøver at fokusere på alle de gode ting, jeg også nyder meget.

    Jeg strikker Elvira, en lille sød top til Freja, set her: http://www.rasmilla.dk/8848/Str.%201%20-%2012%20år.

    SvarSlet