søndag den 9. august 2009

Farveforvirring

 

Jeg fik denne Dahliaknold af en kær veninde i foråret. Den blev sat i en krukke, så den kunne følge med til vores nye hjem, og stor er glæden, men også overraskelsen, da de første blomster titter frem!For på pakken var et billede af en lyserød blomst – og den første var bordeauxrød med et enkelt lyserødt blad, der titter frem forneden ....

 

Med indbygget overraskelse

 

I den næste blomst er hele centrum lyserød, dog noget afgnavet. Det kunne tyde på, at de lyserøde blade smager bedre end de mørke.

 

Med manke

 

Naturen er da bare for pudsig! Det bliver sjovt at følge de næste fantasifulde blomster…

4 kommentarer:

  1. Ej, hvor er det da bare fantastisk.

    SvarSlet
  2. Ja, det var da pudsigt...
    Smuk bordeauxrød farve !

    SvarSlet
  3. Med Dahliaer i pakker kan man aldrig helt vide. Jeg har flere gange prøvet at indholdet slet ikke passede til beskrivelsen på posen, men næsten alle dahliaer er smukke så jeg tager det med et smil. Måske har vi byttet knolde for jeg har én der skulle være mørkerød men som insisterer på at være lyserød.

    SvarSlet
  4. Ja, det er virkelig sjovt.
    Det har jeg aldrig før, Marina, men jeg har heller ikke så mange års erfaring :o) Jeg tager det også med et smil og glæder mig egentlig over, at naturen ikke sådan er til at styre ;o)

    SvarSlet