lørdag den 8. august 2009

Farvespil

 

Chokolade og fløde

Skønne nuancer

 

Jeg elsker det farvespil, der opstår, når man blander flødeskum i chokolademassen. Duften kan jeg desværre ikke sende gennem skærmen, den er jer ellers velundt!

 

Lime

- med chili

 

anden is er mere utraditionel og meget spændende. En chili og lime is, dog mest lime, for jeg turde ikke skrue helt op for styrken. Brian vil nok mene, den godt kunne tåle lidt mere, mens andre måske vil være glad for, at jeg stoppede her. Limeskal og –saft røres med flormelis, og de rensede chili trækker i “grøden” i en halv time, hvorefter de tages op igen. Creme fraiche røres i, og isen er klar til indfrysning. Et meget frisk og delikat modstykke til alle flødeisene. Opskriften har jeg fra Morten Heiberg.

5 kommentarer:

  1. Jeg kan næsten dufte det gennem skærmen alligevel... Mums - det ser godt ud !!
    Og endnu engang smukke billeder, især det med llimefrugterne...

    SvarSlet
  2. Mmmm, ja, Sifka :o)

    Det er godt, du snart kan komme og smage, Helle ;o)

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare dejligt så meget man fornemmer din glæde ved dit nye hjem. Du værdsætter så mange gode ting, synes jeg.

    Og at dele jeres glæde med familie og venner ved en havefest er helt perfekt. Havefester er bare så hyggelige....

    De is du forbereder sender ønsker om store portioner af velsmagende og smuk is, ud gennem skærmen. Mon ikke jeg snart skal lave is og en enkelt Diam ostekage??

    Rigtig skøn søndag til dig og din familie. :))

    SvarSlet
  4. Mange tak for din kommentar, Ulla :o)
    Jeg elsker også havefester og glæder mig meget til vores egen af slagsen.
    Jeg tør godt love, at det ikke er de sidste is, jeg laver - jeg bliver jo bidt af det ;o)
    Uhm, en Daim ostekage lyder også lækker!
    Tak, vores søndag har været god - jeg kan lige nå at ønske god søndag aften til dig og dine :o)

    SvarSlet