torsdag den 13. august 2009

Første høst

 

Filippa æbler

 

Findes der noget bedre end de første æbler af egen avl? Jeg tror det næsten ikke… Det skulle da lige være de første blommer måske, og der bliver også nok at tage af, om lidt. Haven bugner af frugt, det er lige på trapperne, og det bliver SÅ godt!

Og så var det dagen, da sommerferien sluttede, og børnene sad på skolebænken igen. Eller stolene, hvis ret skal være ret – det er jo mange år siden, man sad på bænke. De har glædet sig, jeg nøjedes med lidt arbejde fra morgenen af og fulgte dem på den korte skoledag, og det var hyggeligt! 1. og 4. klasse skriver vi nu. Vildt, synes jeg, og jeg ved godt, at de flytter hjemmefra, før jeg ser mig om, men vi tager det lige en ting ad gangen.

I år bliver året, hvor Emil lærer engelsk (dvs. at vi skal have støvet vores tyske af, når vi skal snakke hemmeligheder…), at svømme (glæder jeg mig til), at snedkere (tror jeg, han (også) kommer til at gå op i med liv og sjæl), og så alle de andre ting, man lærer, når man færdes i folkeskolen og livets skole. Freja knækkede allerede så småt læsekoden før sommerferien, og det bliver stort for hende, når hun begynder rigtigt at kunne læse alting. Jeg elsker at følge den udvikling, de gennemgår, elsker at følge, hvordan de vokser med opgaverne og suger til sig af lærdommen – de kære små, som efterhånden bliver mindre og mindre små.

3 kommentarer:

  1. Åh ja!! Frugt af egen avl er nu godt. Her må vi vente 1½ måned endnu på vores æbler - de er nemlig først modne i slutningen af september.

    Det er dejligt at se sine børn trives og udvikles og glædes med dem, når de har lært nye færdigheder :-)

    Knus Pia

    SvarSlet
  2. Ja, det er skønt med egen frugt og bær avl !!

    Dejligt at de bliver ved med at lære nye ting og færdigheder, de kære poder... Kan sagtens følge at du glædes over at følge dette (;

    SvarSlet
  3. Vores er åbenbart en tidlig sort, Pia, det er spændende, når det er første år, at opleve, hvornår de forskellige ting er klar.

    Ja, det er, Helle, jeg glæder mig også, til vi engang forhåbentlig får en masse bær - det har du vist nydt godt af :o)

    SvarSlet