torsdag den 6. august 2009

Forberedelser

 

Der syltes og bages, så det er en lyst. Jeg har længe drømt om at holde en hyggelig havefest – og nu har vi haven til det, så vi gjorde alvor af det, lånte et stort telt og inviterede familie og venner til at tage aftensmaden med og troppe op her om en god uges tid. En rigtig god måde at holde fest på, synes jeg. Vi leverer drikkevarerne, og jeg har lovet at diske op med lidt til kaffen og den søde tand, og så har vi et godt incitament til at få så meget som muligt på plads inden den store fremvisning. Småkagerne er bagt, biscotti og cookies med chokolade i forskellige varianter med og uden nødder.

 

Cookies

 

Med huset fulgte en stor kummefryser, og det er en luksus uden lige for en flok iselskere som os, der tidligere måtte nøjes med en lille tre-skuffers skabsfryser. Så is skal der til. Jeg har lavet en fløde-fløde is med chokoladestykker og eksperimenterer lige nu med en vandmelon-granité.

 

Vandmelon

 

Derudover er der planer om en chokoladeis, noget med jordbær, enten mælkeis eller sorbet, og så en chili-lime is. Så skulle der vist være lidt for enhver smag, og det er sjovt at prøve lidt forskelligt.

Derudover vil jeg gerne lave lidt hyggemad, brød og forskellige chutneys, humus, tzaziki og hvad jeg nu finder på. Men det er jo på den helt ustressede og lystbetonede måde, for gæsterne medbringer jo maden selv, så det er bare lige lidt ekstra, hvis jeg får lyst, og er tiden ikke til det, lader jeg bare være. Og koncentrerer mig om at pynte lidt op og gøre det lidt hyggeligt.

Jeg glæder mig!

PS. Og så har vi lige haft besøg af min svigerinde og hendes charmetrold af en søn, min lille nevø, der blinker til mig, laver kyssemund og i dén grad snor mig om sin lillefinger!

 

Skøn, skøn nevø, nu med mudder

5 kommentarer:

  1. Mhhh... jeg glæder mig til at smage bagværk, is og hvad der ellers falder af !!
    Håber på godt vejr dén dag (;

    SvarSlet
  2. Hej Annette!
    Øv altså! Hvor er det bare træls man ikke kan være 2 steder på een gang - det lyder rigtig lækkert det du har fået "bikset sammen" :-)

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  3. Vi håber også, Helle, alt hvad vi kan!
    Ja, det er trist, Pia, det kunne have været hyggeligt, hvis I kunne være med. Men det der med at være 2 steder på een gang ville jeg også nogen gange gerne kunne...

    SvarSlet
  4. Kan du ikke sende noget med posten til Sjælland, så vi også kan smage. K.h. mor

    SvarSlet
  5. Det gør jeg da bare lige, mor ;o)

    SvarSlet