mandag den 3. august 2009

Tørklæde til pynt

 

Oldemorfirkanter

 

Som lovet, her er mit hæklede tørklæde, færdigt og fiks. Jeg har brugt helt almindeligt bomuldsgarn fra lageret og hæklenål nr. 3. Jeg fandt en opskrift, som jeg har modificeret en smule, og det færdige tørklæde måler 170 cm og vejer ca. 100 g.

Jeg vaklede lidt imellem, om jeg skulle lave en tungekant eller ej, men endte med den helt enkle kant af først fastmasker, og så en række stangmasker, som giver en fin ramme om firkanterne uden at tage fokus.

Det er ikke et stort, varmt tørklæde til de kolde vinterdage, men sådan en fin, lille pynteklud, og den skal nok blive brugt!

 

Tørklædet

2 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet godt! Fine farver. Afstemte og dæmpede men også klare og glade. Var der ikke noget med, at din datter også havde bestilt et? ;-)

    SvarSlet
  2. Tak, Stine - jeg er også vild med de farver :o) Jo, det havde hun, men nu vil hun hellere have en strikket top - og jeg trænger ærligt talt også til at få et par strikkepinde i hænderne igen :o) (Ja, og så har jeg også lige et puf-betræk, der skal hækles - projekter er der nok af ;o)

    SvarSlet