søndag den 30. august 2009

Fodringstid

 

Køkkenvinduet

 

Vejret er temmeligt omskiftende – det ene øjeblik er der det skønneste solskin, det andet siler regnen ned. Vi er dovne og sløjfer den tur i anlægget, vi havde overvejet – vi har jo også vores ejet lille anlæg uden for køkkenvinduet, og det er ikke blevet til så mange vandringer der i den forløbne uge, så den er nok for mig.

 

I ly

 

Fuglene har endelig opdaget, at de nye indflyttere har taget foderbrættet med, og endda forsynet det med solsikkefrø i rigelige mængder. På sådan en regnvejrsdag er det godt at hænge ud under halvtaget, og lige før sad der 10 fugle på brættet, og yderligere 10 stod i kø i den nærliggende rhododendron. Desværre skræmte jeg dem væk, da jeg kom med kameraet, selvom jeg listede hen til vinduet, men det lykkedes mig at “fange” den flok, der forsynede sig i overfloden under brættet, og et par stykker i ly. Det er da en hyggelig udsigt at have fra sit køkkenvindue!

 

Smulerne fra de riges bræt

5 kommentarer:

  1. Hej Anette.

    Nu ved jeg jo ikke hvor du bor i landet,men jeg kom til at tænke på, om du ville være interesseret i at deltage i min nye strikkeklub??

    Jeg har den første sammenkomst på torsdag. Pga pladsmangel hos mig selv, har jeg slået mig sammmen med Losarinas mor. Hun holder bloggepause for tiden, men er stadig med på ideen om at mødes regelmæssigt for at inspirere og hygge med andre der elsker at strikke/hækle/brodere.

    Har du lyst så send mig en mail, min adresse står på min blog lige under billedet. :-)

    Kærlig hilsen
    Henriette

    SvarSlet
  2. Hej Henriette - det lyder hyggeligt, men det ser ud til, at du bor i København. Da jeg bor i Herning, er det "en smule" for langt væk ;o) Men tak for invitationen.

    SvarSlet
  3. Hihi.. Ja ok, det kunne jeg ikke lige regne ud, men så går den jo nok ikke. :-)

    Kunne ellers have været hyggeligt, men måske vi mødes til et blogtræf en dag.

    Kh Henriette ;)

    SvarSlet
  4. Ja, sikke en skøn udsigt fra køkkenvinduet!
    Tak for sidst : )

    SvarSlet
  5. Selv tak, Helle - ja, jeg nyder den meget!

    SvarSlet