mandag den 31. august 2009

Støv på hjernen

 

Et hav af æbler

 

Malertøjet er fundet frem igen, og jeg har været aktiv i vaskerummet, som er i gang med en større renovering. Gulvet har fået klinker, vaskemaskine og tørretumbler er kommet op i en utroligt behagelig højde, og nu mangler væggene en gang maling, før bordplade med hylder og vask kommer på plads. Det bliver godt at få det færdigt, jeg glæder mig til at indrette mig der, men inden jeg kommer så langt, er der lige et stykke endnu. I dag blev væggene gjort klar til maling, og det var en temmlig støvet affære, ikke mindst fordi jeg valgte at give de kalkede lofter en tur med børsten for at genfinde den oprindelige hvide farve.

 

Hawaiiblomst

 

Så det var helt i orden med mig, at regnen holdt inde, da jeg var færdig i kælderen, for en tur ud i haven og den friske luft var tiltrængt og gjorde underværker. Kameraet kom med på tur, for der er masser af guld derude…

 

Rose

Sommerfuglebusk

Æbler - arten ukendt...

Hortensia

7 kommentarer:

  1. Hej Annette!
    Sikke nogle flotte "skud" du der har fået taget af jeres guld i haven. Hvor er det bare smukt, når vanddråberne på blomsterne er så tydelige.

    Og dejligt, at du sådan er igang indendøre igen. Kan godt forstå, at du glæder dig til at få det rum gjort klar til brug.

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Tak, Pia :o) Det er ikke så svært med de skønne motiver :o)

    Det er stadig skønt, hver gang vi får noget gjort, selvom tempoet er dalet lidt efterhånden...

    SvarSlet
  3. Ja, sikken da et hav af æbler - så kan du rigtig bage, lave æblegelé eller hvad du nu finder på : )

    Jeg er også ret fascineret af vanddråberne på rosen og hawaiblomsten - meget smukt!

    SvarSlet
  4. Ja, især hvis jeg havde tiden til det, Helle... Jeg er sikker på, at jeg får dem brugt meget bedre til næste år... Men vi spiser alt, hvad vi kan!

    SvarSlet
  5. Vidunderlige billeder. Der er næsten ikke noget så smukt som blomster efter regn. Jeg nyder at følge med i jeres renovering og synes det er imponerende hvor meget I allerede har nået.

    SvarSlet
  6. Hold da op nogle smukke haveshots, det er i sandheden det reneste guld. :o)

    SvarSlet
  7. Tak, Marina, det er et fantastisk motiv. Mht. renoveringen, så har vi har en god håndværker til at klare alt det grove - han er guld værd :o)

    Det er det, Puttenings - og vi nyder det :o)

    SvarSlet