lørdag den 23. februar 2008

Hausfrau

 
Jeg er hausfrau med stort H i dag. Når bare det ikke er hver dag, gør det ingenting. Så nyder jeg alle de ting, jeg får gjort.

Jeg har gjort rent og syet, og i ovnen står der to kager, som snart er klar til at blive taget ud. Den ene er et forsøg - en gulerodskage fra Jamie Olivers nye kogebog - den er jeg lidt spændt på, og den anden er en sikker vinder - en chokoladekage med appelsin. I aften skal vi besøge gode venner, som vi ikke har set i alt for lang tid, og i morgen skal jeg være sammen med min gamle mødregruppe - vi ses stadig en gang imellem, og det er så hyggeligt. Til begge lejligheder har jeg lovet at tage kage med, så der skal være lidt at tage af.

Stormen er stilnet af, der er gråt og regnfuldt udenfor. Men herinde er perlehyacinterne sprunget ud - de spreder lidt liv med de yndige små klokker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar