fredag den 15. februar 2008

Århus Havn

 
Det var en rigtig hyggelig og flot tur på havnen i går. Solen stod højt på himlen, og luften var kold og frisk. Maskinerne var i fuld gang, og der er en egen stemning og lydkullise dernede på havnen. Fra kajen var der fri udsigt til Mols, og Mols-linien var på vej ind - den sejler ikke fra Mols, men fra Århus til Odden eller Kalundborg.
 
 

Jeg synes, havnefronten er så smuk - der er et væld af gamle huse, som ligger tæt dernede mod vandet. 

 
Vi var også en tur nede ved lystbådehavnen. Der er en helt anden stemning - meget tyst - jeg nyder lydene af bølgerne, der skvulper roligt, og snorene, der slår ind på masterne.

Lejlighederne længst nede mod vandet er forholdsvist nye - det er liebhaverlejligheder, som ligger med den ideelle udsigt mod lystbådehavnen, men samtidigt helt tæt på midtbyen. 



 
Lige ved siden af ligger Riis skov, og vi har mange gange nydt en gåtur i både skov og ved strand. 


4 kommentarer:

  1. Også et af mine favoritsteder til en gåtur eller til fotografering.

    Fine billeder!

    SvarSlet
  2. Tak skal du have - og velkommen her!
    Ja, der er dejligt på havnen.

    SvarSlet
  3. Jeg bliver helt nostalgisk af at se dine havnebilleder fra Århus...
    Det lyder som en god og hyggelig tur!

    SvarSlet
  4. Det kan jeg godt forstå, Helle. Vi nyder også sådan en udflugt til Århus i ny og næ

    SvarSlet