lørdag den 2. februar 2008

Kyndelmisse

 


"Sol til kyndelmisse lover mere sne".

Sådan står der på vores familiekalender. Og solen skinner virkelig meget i dag - og det sner! Så man skal ikke kimse ad de gamle vejrprofetier. Det ligger fint derude - krydret med et godt lag hagl, og det er da lidt hyggeligt - især, når solen samtidigt skinner.


I dag er det skiftedag. Brian og jeg skiftes til at have maduge to uger ad gangen, og nu er det min tur til at stå for det kulinariske herhjemme. Det er en rigtig god ordning. Man kører ikke surt i det, når det kun er to uger ad gangen, og jeg glæder mig altid, til det er min tur. Samtidig nyder jeg også, når jeg så får "fri", og bare kan slænge mig, når jeg kommer hjem fra arbejde - eller gå i gang med andre projekter - jeg finder jo som regel på noget...


Jeg laver en madplan og køber stort ind lørdag formiddag (det gælder om at udnytte, at bilen er hjemme) - så køkkenet bugner af alle de ting, der skal bruges i løbet af ugen. Jeg har som regel en masse ideer, når jeg ikke har lavet mad i to uger, og madplanen bliver hurtigt fyldt ud.


Nu gælder det tandbørstendragten. Den skal på aften, hvor vi skal på besøg hos gode venner, så jeg må hellere se at blive færdig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar