onsdag den 5. marts 2008

Boller efter mit hovede

 
 

For første gang i mit liv har jeg bagt uden opskrift - ikke for tidligt, kunne man måske sige. Det har måske noget at gøre med, at jeg er ret autoritetstro og godt kan lide faste retningslinier - og at jeg helst ville være sikker på, at resultatet blev godt. Men jeg er blevet så inspireret af Camilla Plum, at jeg har fået lyst til at prøve selv. Og resultatet er blevet rigtigt godt, så det er bestemt ikke sidste gang, jeg eksperimenterer.

Bollerne er med havregryn, fuldkornshvedemel og græskarkerner, som blev sat i blød i kogende vand i morges - udover gær og vand har jeg tilsat hvedemel, speltmel, salt og honning.
De er blevet lækkert seje i konsistensen, og så er jeg vild med græskarkerner!

4 kommentarer:

  1. Mhh... det lyder rigtig lækkert og hvor ser de lækre ud !!
    Sejt at du "tør" eksperimentere...

    SvarSlet
  2. Jeg tror, det er noget med at kaste sig ud i det - men det har jo så også taget nogle år for mig :o)
    Og så fandt jeg jo ud af, at det er sjovt. Det giver en helt anden tilfredshed, når det så lykkes.

    SvarSlet
  3. Jeg er ikke så modig endnu, men det kan være, det kommer. De ser fantastiske ud, og ingredienserne lyder super.

    SvarSlet
  4. Ja, man skal aldrig sige aldrig, Deborah :o)
    Tak skal du have - og velkommen her!

    SvarSlet