mandag den 3. marts 2008

En mor-datter fridag

 
 

Jeg har været onde-mor i dag. Dagens vigtigste projekt var oprydning på Frejas værelse, og jeg krævede, at vi gjorde det sammen - også selv om det stakkels barn var segnefærdig af træthed, bare jeg nævnte ordet oprydning. Det skal siges, at hun vist ikke var mere træt, end hun som regel bliver, når det er den slags, der står på dagsordenen. En pause til at starte på ville være passende, mente hun. Det kan da også være et uoverskueligt projekt, selv for en voksen. Men ved fælles hjælp kom vi igennem bunkerne, og børnene leger ualmindeligt godt deroppe nu. Det er helt tydeligt mere inspirerende for dem at lege i ryddede omgivelser.

En tøse-bytur blev det også til - Freja skulle til rutinetjek hos øjenlægen, og vi benyttede lejligheden til at kigge ind hos Panduro Hobby, hvor vi fandt noget sødt gør-det-selv-påskepynt.

 

 
Og så kom der dejlige, friske tulipaner med i posen. Solen var endda lige på kort visit, da jeg ville fotografere dem. Den er gået igen, men jeg nyder stadig foråret inde i stuen. Hvide tulipaner er så smukke, synes jeg - og så var der en ekstra finurlighed i form af det sjove røde strejf i en af blomsterne. En af naturens små luner...
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar