torsdag den 6. marts 2008

Helt enkelt

 

Denne uges madplan er stærkt inspireret af min nye kogebog af Morten Heiberg. Jeg har testet tre af opskrifterne - i aften var det blomkålssuppen, som var cremet og lækker. Jeg har desuden lavet fiskefrikadeller med karry og chili og en utroligt lækker sauce med hvidvin og estragon, og kyllingelår med baconsvøb og en kokos-karrysauce. Alle tre opskrifter lever til fulde op til bogens titel - opskrifterne er helt enkle og nemme at gå til, baseret på få råvarer, og meget lækre. Hvis man er flødeforskrækket, er det måske ikke lige favoritbogen - alle tre testede opskrifter indeholdt fløde - men jeg vil ikke sige, at det er fede opskrifter, og med devisen "alting med måde" i baghovedet, går jeg ikke af vejen for en smule fløde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar