søndag den 9. november 2008

Besøg

 


Jeg var dybt optaget af at forevige mine overvintrende pelargonier, der blomstrer helt vildt i vindueskarmen lige nu - da en lille killing pludselig krævede min opmærksomhed. Bogstaveligt talt. Den kravlede op til vinduet og stod og kiggede så indtagende på mig, at jeg ikke kunne ignorere den. Den måtte selvfølgelig ikke komme ind, det ville være dumt og synd for vores katte pludselig at få konkurrence på eget territorium, men da ingen af vores katte var i nærheden, vovede jeg at åbne døren og snakke lidt med den lille gæstekat. Og mage til charmerende og kælen killing har jeg ikke set længe. Den kunne slet ikke blive færdig med at spinde, slikke, blive nusset og hoppe op. Og samtidig var den utroligt nysgerrig på den killing-agtige måde overfor alt, der bevægede sig eller sagde en lyd. Jeg indrømmer det på stedet - jeg er helt solgt!

Det blev sent i går. Men det er helt i orden, for hvor var det en hyggelig dag og aften. Formiddagens gudstjeneste er overstået, og jeg har ingen planer for resten af dagen. Det er en skøn fornemmelse efter en temmlig hektisk uge, roen er ved at sænke sig helt over mig - jeg trænger lige præcis til sådan dag, og er i fuld gang med at stornyde...

3 kommentarer:

  1. Hej Annette!
    Uret på din blog har du ikke fået sat en time tilbage! Er det ikke en fejl???
    Sikke en sød lille kat :-)
    Og lige nu misunder jeg dig din mandagsfri - kunne godt lige bruge en ekstra dag til at stornyde....

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Den kat er da ikke til at stå for for nogen. Gad vide om du ikke også fremover får besøg og hvad mon dine egne katte siger til det?

    SvarSlet
  3. Det er godt, du er vågen, Pia - det havde jeg slet ikke tænkt på. Kigger straks på sagen...
    Jeg synes også, min mandagsfridag er misundelsesværdig ;o) - og ville gerne dele den, hvis jeg kunne...
    Jeg kunne sagtens forestille mig, den kigger forbi igen, Marina - den har allerede stået ved døren igen, og hilst på vores to meget forskellige katte - den ene var totalt ligeglad og gik ud, den anden skyndte sig ind under sofaen... :o)

    SvarSlet