søndag den 9. november 2008

Hjertevarme

 

Jeg har et varmt hjerte, siger min mormor - det skulle ifølge hende hænge sammen med, at jeg har kolde fingre, og hvis det forholder sig sådan, lever jeg gerne med sidstnævnte.

Men når jeg tilmed arbejder i en kold kirke, og skal bruge mine fingre til ret livlige aktiviteter, kan det ind i mellem være en udfordring. Generelt er jeg ret kuldskær og har det bedst, når der er meget varmt, og derfor fik jeg den idé sidste vinter at strikke et par håndledsvarmere i det varmeste alpacagarn. Det fungerede rigtigt godt - lige indtil den ene håndledsvarmer en dag sneg sig af mit håndled og ind i vaskemaskinen sammen med en 60 graders vask. Efter den dag var håndledsvarmeren aldrig helt den samme (læs: halv størrelse!).

Heldigvis havde jeg mere tilbage af garnet, og nu er der rettet op på misseren. Måske skulle jeg strikke et par stykker, nu jeg er i gang. Man ved jo aldrig, hvor de forvilder sig hen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar