mandag den 10. november 2008

Pjækkeri

 

For første gang siden i sommers (når man lige ser bort fra efterårsferien) har jeg "pjækket" fra min mandagscykeltur. Min cykel er til mager, så jeg lånte gemalens, da jeg skulle cykle med børnene i skole. Men jeg er slet ikke tilpas på sådan en racercykel, hvor man halvvejst ligger ned og skal styre sådan et dyr, der reagerer voldsomt på de mindste ryk i styret, og de eneste bremser sidder helt nede på "vædderhornene". Jeg føler simpelthen ikke, jeg er herre over situationen, så da børnene var afleveret, valgte jeg at liste stille og roligt hjemad igen.

Og hvor er jeg glad for den beslutning. For nu kan jeg sidde herinde i varmen med Chopin i radioen og se, hvordan det regner og rusker, så de få tilbageværende blade på træet udenfor sikkert overvejer, om det er umagen værd at holde sig fast, eller de skal lade sig rive med.

Og jeg skal såmænd nok få tiden til at gå herhjemme. Først og fremmest er der en støvsuger, der skal svinges, og tiden vil vise, hvad jeg mere finder på, inden der senere på dagen er en cykel, der skal hentes. Så kan jeg komme på den høje (jern)hest igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar