fredag den 21. november 2008

Sne?

 

Et lille fint drys pyntede byen, da jeg kom ud fra svømmehallen i morges. Om det helt var sne er svært at sige - nærmest lidt hagl-wanna-be-sne... Men fint så det ud, og vi er helt klar til mere.

Weekenden er skudt godt i gang med julete, clementiner og hygge. En lille julemelodi lurede i mit indre øre, men den får altså ikke lov at komme ud i højttalerne før næste weekend. Men så går det også løs, alt juleriet.

Vi nyder en stille aften, for i morgen er der fuldt program. Vi skal i skole om formiddagen - to gange om året er der skolelørdag på programmet (de tæller med i det samlede antal skoledage), og programmet har indtil nu budt på så forskellige ting som almindelig undervisning med forældrene på sidelinien, løb rundt i byen (efter en temauge om Herning), sportsdag og forskellige værksteder lige fra MGP-dans til "lap din cykel".

I morgen skal vi indvie skolens nye multibane, det skal nok blive godt - der er altid en god stemning, når vi er til aktiviteter på skolen, og den er så tilpas lille (omk. 240 elever), at omend det ikke er alle-kender-alle, så i hvert fald mange-kender-mange, og vi er gode til at hygge os sammen, både voksne og børn.

Om eftermiddagen kan vi da så også lige nå en familiefest - min mormor samler familien, og det er rigtig godt, at hun gør det, for jeg har ikke set mange af mine fætre og kusiner på mødrene side i årevis, og jeg glæder mig meget både til at være sammen med dem, men også min mormor, selvfølgelig, og onkler og tanter - og ikke mindst min egen familie, mine søskende og min mor, med "påhæng".

Så kan vi da vist heller ikke presse mere ind på én dag, men jeg glæder mig meget til det hele, og vi kan jo altid slappe af søndag...
Rigtig god weekend til alle jer!

5 kommentarer:

  1. Åh - jamen det lyder da også herligt :-) - og ja, næste weekend - Så lyder "startskuddet"!!

    SvarSlet
  2. Ja, så skal den ha' på alle tangenter, et cetera :o) Tænk, at det allerede er ved at være nu. Jeg synes egentlig ikke, november har været så lang - men sådan er det vist egentlig også hvert år...

    SvarSlet
  3. Her har vi også fået et par fine små drys, og jeg er også klar på mere... Det ser så hyggeligt ud !

    Håber I har haft en oplevelsesrig dag med jeres tæt besatte program : )

    Jeg har selv været til et brag af en gospelkoncert i Varde og stået på scenen sammen med 130 andre sangere fra 4 forskellige gospelkor. Bandet var fra Slovakiet og spillede helt vildt godt ! Fandt forresten ud af, at pianisten er dansk, hedder Tjagvad (eller sådan noget) og er lovsangsleder i Midtjyllands Valgmenighed... pudsigt : )

    SvarSlet
  4. Jeg håber i hvert fald, at I har nydt jeres lørdag - skolelørdag lyder da som en dejlig idé til at engagere og involvere! Nyd resten af weekenden! :)

    SvarSlet
  5. Vi havde en rigtig god dag!
    Helle, jeg kender jo Tjagvad fra valgmenigheden - det var da pudsigt!
    Det lyder som en kæmpeoplevelse at prøve at synge i så stort et kor!

    Astrid, jeg synes, det er rigtig godt med de skolelørdage. Og skolen gør meget, synes jeg, for at engagere forældrene - det er godt for både børn, forældre og skolen.
    Tak, og i lige måde :o)

    SvarSlet