mandag den 17. november 2008

Eftermiddagste

 

Uhm, julete, clementiner og resterne af den kardemommeduftende kæmpebolle, jeg så hos Anne og bagte i lørdags - den kan klart anbefales!! Jeg har bagt den med mest speltmel og bilder mig ind, at den så også er en smule sund, selvom jeg inderst inde godt ved, den er fyldt med smør og sukker. Den er en sjov mellemting mellem bolle og kage, og er vildt lækker.

Traditionen med at drikke te og vende dagen sammen med børnene er skudt godt i gang - nej, hvor vi hygger os med det, og sikke mange ting, vi får snakket igennem, når vi sidder der og lander.

Og nu vil vi alle tre gå amok med en bunke støveklude - sikke her kommer til at skinne...

6 kommentarer:

  1. Det lyder hygggeligt med et fælles rengøringsprojekt : )
    Og dejligt at høre at I nyder at vende dagen sammen om eftermiddagen.
    Øjj - hvor ser den kæmpebolle superlækker ud... !

    SvarSlet
  2. Det er dejligt, at vi ind i mellem har den slags eftermiddage med god tid, Helle.
    Og den ER superlækker :o)

    SvarSlet
  3. Åh, det lyder dejligt! Det første altså - det med at drikke the og spise kage (jaja - kald du det bare bolle en gang til...) :D I dag er det koldt, og det står ned i stænger. Kulden trænger ind i huset, så jeg har taget tykke sokker på og netop sat vand over til the. Frida vågner snart, så skal vi have lidt frokost - men uhhhh altså, sikke et vejr...

    SvarSlet
  4. Ha ha, Astrid - det lyder ellers bedre at kalde det bolle :D
    Det blæser også helt vildt her, men ser tørt ud lige nu. Jeg cyklede i svømmehallen i regnvejr, blev tør og cyklede på arbejde i regnvejr. Nu sidder jeg indendøre og vover mig ikke ud igen, før jeg absolut skal!

    SvarSlet
  5. Nej hvor det lyder hyggeligt. Det er så dejligt med de rolige stunder man har sat af til at snakke med ungerne og - mindst lige så vigtigt - de har sat af til at snakke med os voksne. Vi har et måltid vi kalder "rugt og kiks" der ligger på det tidspunkt og det er simplethen ungerns yndlings måltid.

    SvarSlet
  6. Det har du ret i, for selv om det tit handler om, at jeg ikke tager tid til at være opmærksom omkring børnene, vender også meget tit den anden vej - de er så optaget af computerspil, Anders And osv., at de knapt ænser, at jeg prøver at komme i kontakt med dem :o)
    Jeg skulle lige spekulere noget over det der "rugt", min første association var noget med rugbrød, men mon ikke det er frugt?

    SvarSlet