lørdag den 1. november 2008

Ringsted tur-retur

 


Koncerten i Ringsted gik rigtig godt - orglet var skønt, og det er virkelig en fornøjelse at spille så stor og pragtfuld musik, som jeg havde på programmet, på et orgel, der bare klinger skønt og rummer næsten alt, hvad hjertet kan begære.

At kirken også var svimlende flot, var kun en dejlig tilgift, den var på een gang smuk og overvældende, men uden at være kold i både bogstavelig og overført betydning - der var rigtigt hyggeligt at være.

Efter koncerten nød jeg en dejlig italiensk frokost med min veninde, som havde hjulpet med at vende blad og registrere (dvs. trække og skubbe i alle de mærkelige knapper, der sidder ved siden af tangenterne ;o) - maden var fantastisk, og selskabet var lige så godt.

Det var dejligt at være alene hos min far og hans kone - det er også dejligt at være der med familien, men denne gang var der masser af ro og tid til snak, og det nød vi alle.

Det har været et døgns tid med en dejlig afveksling fra en hverdag, der også er god, men kan have en tendens til at køre i en fast rille - og så er det skønt lige at komme lidt væk, slå ud med armene og få nye oplevelser og indtryk, der kan give ny energi til de næste mange hverdage.

PS. Jeg beklager den dårlige billedkvalitet - det var mobilen, der måtte holde for...

4 kommentarer:

  1. Dejligt for dig, at koncerten gik godt i går og at du i det hele taget fik meget godt ud af turen til både Slagelse og Ringsted.
    Håber du og din familie kan nyde en god søndag sammen.

    SvarSlet
  2. Ja, det var dejligt, Vibeke :o)

    Nu har jeg fri resten af dagen, og vi skal bare slappe af og nyde - fortsat god søndag til jer!

    SvarSlet
  3. Dejligt at din koncert gik godt, og at du i øvrigt havde en hyggelig dag! Min Morfar var organist, og min mor har været impresario for en - men på trods af den tætte kontakt til forskellige af slagsen, er jeg aldrig kommet til at forstå, hvordan man kan håndtere registreringen - det er et stadigt mysterium for mig! Det må ikke være let at finde en veninde, der kan... ;)

    SvarSlet
  4. Astrid, det kræver nok også et vist kendskab til orglers opbygning - men det kan nu også læres af ikke-fagfolk. Det er bare en fordel at kunne læse noder, så man kan følge med i "teksten".
    Tilfældigvis er min veninde også organist (vi har studeret sammen), så i dette tilfælde var det ikke svært ;o)

    SvarSlet