mandag den 23. marts 2009

Brikkerne falder på plads

 

CHESS

 

Da jeg var ganske ung og netop flyttet hjemmefra (og jeg kan vel ikke længere løbe fra, at det er ved at være et par år siden), var Chess mit foretrukne musikvalg, når der skulle gøres rent. I dag fik jeg lyst til at genoplive musicalen, og jeg er sikker på, at jeg gjorde meget bedre rent, mens dramaet udspillede sig på båndafspilleren (ja, for vi snakker altså KASETTEBÅND!!). Og jeg bliver åbenbart meget mere effektiv, når risikoen for at blive afbrudt i mit forehavende lurer om hjørnet.

Freja har nemlig været i skole i dag – helt selv, for første gang i halvanden uge, med en brækpose i tasken som ekstra sikkerhed, og mit mobilnummer til klasselæreren, til hvis det ikke gik. Så allerede et kvarter efter mand og børn var ude af døren, så man mig, nybadet og fuldt påklædt, drøne rundt med støvkost, støvsuger og vasketøj.

Og det gik! Ingen nødopkald. Ved skoledagens afslutning ringede klasselæreren og sagde, at hun havde klaret det flot – havde fået kvalme et par gange, men kunne afledes. Jeg snakkede med Freja, som var glad havde mod på at spise madpakke og være i SFO en times tid, inden jeg om lidt henter hende.

Og selvom jeg selvfølgelig er der for mine børn, når de har brug for  mig, har det nu været en svær balancegang at skulle tilgodese både barn og arbejdsplads, og hvor HAR jeg nydt en formiddag helt for mig selv!

 

Gulerodskage

 

Det er ikke kun blevet til rengøring – en kage blev smidt i ovnen – den skal bruges til en generalforsamling i morgen, hvor der gerne må være lidt fest. For det er ikke bare en kage. Det er en gulerodskage fra Jamies Kogebog, og det er en saftig sag, fyldt med lækkerier, malede mandler, hakkede valnødder, kanel, nelliker, muskat, ingefær, og selvfølgelig gulerødder – og så med den lækreste ostecreme på toppen af flødeost, mascarpone og lime. Det bliver en fest!

2 kommentarer:

  1. Åh-ja... CHESS vækker også minder hos mig...
    Det lyder til, du har været ret effektiv i dag, Annette - godt gået !
    Det har jeg også på arbejde, hvor jeg og en kollega har gjort rent og smidt gamle ting ud til den store guldmedalje i en beboers lejlighed. Han kunne ikke selv overskue det, og havde stor brug for hjælp. Han var også meget taknemlig bagefter.

    Dejligt at Freja igen er i skole! Det lyder som en god lærer, der kan aflede kvalme...

    SvarSlet
  2. Jeg har også klappet mig selv på skulderen, Helle ;o)
    Jeg kan godt forstå, beboeren var taknemmelig, det ville jeg også være :o)
    Og ja, superdejligt! Hun er afsted igen i dag!

    SvarSlet