fredag den 13. marts 2009

Mellemlanding

 

Jeg er på kursus i hele weekenden. Kurset foregår i Herning, så jeg sover hjemme, og selv om jeg må have den luksuriøse hotelforplejning til gode, er det nu rart at komme hjem og sove i egen seng. Og det gør jeg om et øjeblik, det der med at sove.

Masser af indtryk, masser af lærdom og ny inspiration kræver sin nats søvn, for i morgen venter atter en lang dag. Hvis jeg selv kunne vælge, skulle sådan nogle kursur ligge i hverdagene, så jeg kunne have weekenden sammen med familien, men jeg lever med arrangørernes prioritering, og får til gengæld et godt kursus med i købet. Det handler om korledelse. Workshops, koncerter, korprøver med os som “kaniner” og nodesalg er der på programmet, og indtil videre tegner det rigtigt godt.

Eftermiddagens koncert var med amarcord, en kvintet bestående af tidligere medlemmer fra St Thomas’ Boys Choir i Leipzig (hvor Bach i sin tid var organist) – hør dem, hvis de engang kommer til en by nær dig!!!!
De spændte vidt, fra engelsk renæssance (kirke-)musik, over tyske, romantiske lieder, til a capella arrangementer af folkesange og kendte, populære sange – ekstra nummeret var f.eks. “Hit the road, Jack”. Alle stilarter mestrede de med stor overbevisning, klangen var unik, musikaliteten var i top, og en god portion charme og humor var toppen på kransekagen. En skøn oplevelse!!!

4 kommentarer:

  1. Det lyder skønt med kursus og ny inspiration !
    Her står den på tapetsering af køkkenet. Mor & Far er her og hjælper - det griber om sig sådan noget... Men det bliver rigtig flot, tror jeg : )

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig til at se det, Helle :o)

    SvarSlet
  3. Det må være dejlig med sådan et par dage til at nyde og suge til sig, og samtidig at kunne sove og hvile ud derhjemme.

    Jeg kan godt forstå, du gerne vil have sådan nogle kurser til at ligge i hverdagene, så du kan være sammen med familien i weekenderne. Så er det jo dejligt at det ikke er hver weekend, der forholder sig på den måde ;-)

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  4. Ja, Pia, det er jo heldigvis ikke hver weekend ;o)
    Det der med at sove ud derhjemme, bliver det ikke til så meget med - Freja vågner hver dag kl. 5 med kvalme for tiden, og i morges greb jeg mig selv i at tænke - havde jeg dog bare sovet på hotel... :o)

    SvarSlet