mandag den 2. marts 2009

Travetur eller Charlotte Bircow

 

Vægtskålen tippede mest over mod Charlotte Bircow, da jeg hørte den genkendelige lyd af regnens dryppen på taget. Men da jeg kom i tøjet og havde fulgt børnene til skole, lå det lige for at fortsætte turen ud i det grønne. Turen fra skolen til det, der snart skal blive vores hjem var jo oplagt - og derfra kunne man lige prøve afstanden til området omkring mosen og Sdr. Anlæg og konstatere, at det er en tur, der sagtens kan klares på raske ben. Paraplyen forblev sammenklappet, for jeg nød faktisk at mærke forårsregnens friskhed i ansigtet. Fuglene hilste foråret velkommen og gjorde, hvad de kunne for at overdøve bilstøjen i baggrunden.
 
Gummistøvlerne holder, hvad de lover, og var et fornuftigt valg til en svuppende tur gennem mosen. I anlægget flød søen i et med græsplænen, og var man i tvivl, kunne man bare læse på skiltet, at isen er usikker. Ja, det tror jeg!! Og det håber jeg, den bliver ved med at være indtil næste vinter, for nu er foråret her, og det er meget velkomment! Dorotheliljen har også foldet sig ud i løbet af weekenden, og jeg elsker alle de forskellige små, men sikre tegn på, at vi går lysere tider i møde.
 

8 kommentarer:

  1. Skønne gummiøvlere (som min yngste sagde i lang tid) og tænk dine dorthealiljer har gule pletter ligesom mine havde da jeg havde hus i Sverige. Her har mine grønne pletter. Det er sjovt.

    SvarSlet
  2. Det er slet ikke så ringe med en tur i regnvejr. Jeg holder faktisk meget af det - man tænker så godt mens regndråberne trommer på hat eller paraply ;0)

    Det lyder spændende med jeres huskøb. Hvor er dejligt for jer :0)
    Det er en stor beslutning at købe sit eget, og det er skønt når alting er faldet på plads, og man bare kan nyde sin nye trygge base...

    SvarSlet
  3. Jeg elsker mine gummiøvlere, Marina ;o)
    Ja, det var da sjovt med dorothealiljerne - jeg havde ikke tænkt på, at det var forskellige slags. Kan nu egentlig bedst lide dem med grønne pletter.

    Det er såmænd ikke så ringe, når jeg bare er i humør til det, Ulla. Og det er jeg ikke så tit :o)
    Det er en rigtig stor beslutning - det er også det, der kan være så overvældende.

    SvarSlet
  4. Jeg syndes begge dele er kønt. De må plette sig som de vil bare de vil danse i min have.

    SvarSlet
  5. Dorthealiljer... hmmmm, ok; jeg har lige udbredt mig på min blog om "to slags vintergækker"...
    Hvor pinligt, men så har jeg også lært noget i dag, og Dorthealiljer lyder da meget pænere.
    Mine har grønne prikker. Jeg lover, at jeg aldrig kalder dem vintergækker mere :-)

    SvarSlet
  6. Man skal lære, så længe man lever, Ellen ;o)
    Her har jeg skrevet lidt om sagnet om Dorothea:
    http://kammertonen.blogspot.com/2008/03/dorothea.html

    SvarSlet
  7. Jeg mener også at have Dorthealiljer i haven - har dog endnu ikke set dem, men har heller ikke kigget så meget i den ende af haven endnu her i foråret. Håber at der bliver vejr fredag eller lørdag til at gå lidt i haven her i min ferieuge... Det kunne være rart at få klippet lidt stauder, luget det første spirende ukrudt mv.

    SvarSlet
  8. Det kunne da være dejligt med vejr til en havetur, Helle. Jeg er ikke begyndt at tænke på havearbejde endnu, men jeg nyder bare at gå rundt og kigge...

    SvarSlet