onsdag den 11. marts 2009

På behørig vis

 

Forår i stuen

 

Det har været en skøn dag, både for fødselaren og for os, der stod på sidelinien. Vejret har været pragtfuldt, foråret sprang ud i al sin dejlighed, og selvom der ikke har været meget tid til at være ude i det og nyde, har jeg nydt den milde brise, der har stået ind af den åbne terassedør, muligheden for at de 20 børn kunne løbe ind og ud, som det passede dem, og alle lydende, der strømmede ind af mit åbne køkkenvindue. Lyden af glade, feststemte børn, der leger spark-til-dåse, spillede fodbold og boltrede sig i solen. Bedre kullisser kunne man ikke ønske sig til en børnefødselsdag.

Der var mange gaver, der faldt i Emils smag, men den bedste var nu en militærkasket fra selveste USArmy, hjembragt af Emils bedste legekammerat, indkøbt specielt til ham. Større øjne har jeg sjældent set…

 

Formuen gøres op

Med yndlingskasketten

 

Det har været en dag med knald på, men også en dag fyldt af glæde, og med den i maven, vil jeg nyde en stille og rolig aften.

10 kommentarer:

  1. Dejlig fødselsdag for ham : )
    Det er da også lige netop en kasket for Emil... Det var betænksomt af hans ven !!

    SvarSlet
  2. Hjertelig tillykke med din store dreng.
    Han kunne vist ikke have faft en bedre dag :0)

    SvarSlet
  3. Ja, den er lige ham, Helle. Vennen havde købt kamouflagetøj til sig selv, og det har Emil snakket rigtigt meget om, så det var jo helt vildt, at han så fik en kasket! Hans ven - og vennens forældre - er meget betænksomme.

    Tak Kari. Nej, da han lagde sig til at sove, sagde han, at han havde haft den bedste dag :o)

    SvarSlet
  4. Til lykke med din kønne søn.
    Kan han sove med kasketten på? ;-)

    Dine sidste ord tyder på, at du er gladest, når dine børn er glade, tilfredse og lykkelige :-)
    Dejlig læsning.

    Og du kom da vist nogenlunde på mærkerne igen...

    SvarSlet
  5. Det lyder som en pragtfuld dag. Tillykke med ham. Og kasketten er da helt perfekt på alle måder. Jeg kan godt forstå han blev glad.

    SvarSlet
  6. Ja, jeg tænkte da også lige: Det er da en "rigtig Emil-kasket" :-)
    Skønt at han havde en god dag!

    Hvordan med dig? Er du ved hægterne igen?

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  7. Stort tillykke til den store dreng – det lyder til at have været en god dag med fart på! ;)

    SvarSlet
  8. Tak skal I ha' :o)
    Kasketten har stort set siddet på ham lige siden - han har dog ikke sovet med den på ;o)
    Jeg selv er kommet helt til hægterne, bortset fra at jeg nu sidder og puster ud oven på en alt for hektisk dag...

    SvarSlet
  9. Et forsinket tillykke med fødselsdagen til den unge mand, og han ser da rigtig sej ud med den kasket :-)

    SvarSlet
  10. Tak, Lene - ja, før vi ser os om, er han en rigtig ung mand. Lige nu har jeg lyst til at hive lidt i nødbremsen, men jeg nyder bare den tid, vi har ham endnu :o)
    Og kasketten ligger klar lige ved siden af hovedpuden ;o)

    SvarSlet