mandag den 2. marts 2009

Striber

 

Min lille nevø er slet ikke så lille længere. Faktisk blev han et år i onsdags, og i den anledning havde jeg strikket ham en lille trøje. Opskriften fandt jeg hos Liselotte, men i en størrelse 0-3 måneder. Så jeg forsøgte mig med en lettere omskrivning, sådan på prøv-mig-frem-måden - det har jeg aldrig turdet kaste mig ud i før, men det var faktisk ikke så svært. Jeg kunne ikke så godt prøve den på modellen, for den var tænkt som en overraskelse, men sidst vi var sammen, fik jeg listet mig til at måle lidt på ærmelængder osv., bare sådan løseligt med en finger. Og den skulle efter sigende passe på en prik, så det er jo superdejligt!
 
Et lille hyggeprojekt var det, selv om magic loop i størrelse mini-håndled på et tidspunkt var ved at drive mig til vanvid, men det lykkedes jo alt sammen.
 


Jeg fik den ikke vejet, inden jeg sendte den afsted, men den er strikket i ganske almindeligt bomuldsgarn, rester fra mit tæppe, som der heldigvis stadig er rigeligt af.
 

8 kommentarer:

  1. Åh...Nu gad jeg bare godt være 1 år - og din nevø!!

    SvarSlet
  2. Og jeg kan godt skrive under på, at den også er rigtig sødmodellen som virkelig nyder den! Men du har smug-målt godt, for det var i hvert fald ikke noget vi havde opdaget! :o)

    SvarSlet
  3. Nåå, Lisbeth, du kunne være sød som baby ;o)
    Men jeg vil nu ikke undvære dig som voksen!!!
    Jeg er rigtig glad, for at I kan lide den, bror :o)
    Han gik jo lidt på omgang, den kære nevø - så kunne man sagtens lige måle lidt...

    SvarSlet
  4. Hvor strikker du bare pænt og ensartet. Magic Loop har jeg både set og afprøvet, men jeg har endnu til gode at se lyset - synes, det tager meget længere tid og er mere besværligt end med de mere traditionelle fem pinde.
    Hvad er hemmeligheden?

    SvarSlet
  5. Tak, Ellen :o)
    Magic Loop er nok mest et scoop for dem, der har det svært med strittende strømpepinde. Jeg er sådan lidt fifty-fifty, men synes, det er rart, at rundpindene ikke klirrer, som strømpepinde gør. Især når jeg strikker under foredrag o.lign., hvad jeg ofte gør.
    Og som med så meget andet, bliver det lettere med øvelsen :o)

    SvarSlet
  6. Ok - jeg holder mig nok til strømpepindene. Jeg bruger kun pinde af træ, så forstyrrer de ikke ens omgivelser :)

    SvarSlet
  7. For mig er det tydeligt at se, at det er en erfaren strikker, der her har været i gang... : )

    SvarSlet
  8. Nej, de larmer ikke så meget, Ellen :o)
    Tak for det, Helle :o) Jow, jeg har da også lige strikket i et "par" år, så det gør vel egentlig ikke noget, at det kan ses... :o)

    SvarSlet