onsdag den 18. marts 2009

Kald mig bare sær…

 

Men det er altså bare en af mine favoritter, sådan en gang hytteost med solbærmarmelade. Mums!


Delikatesse

 

Hvad Freja angår, bliver hun grundigt gennemgået fra ende til anden. Og det føles rart. Lægen lyttede, trykkede, målte og spurgte – og fandt alt helt normalt. Men ville alligevel gerne lige have taget en blodprøve, for at tjekke levertal, stofskifte, blodlegemer osv. Så i morgen skal hun have det famøse stik – og det tager hun indtil videre i stiv arm.

Og jeg forbereder mig på at få besked om, at alt er helt normalt, og at årsagen til kvalmen og mavepinen skal findes i det, der ikke er så målbart – psyken.

Jeg hørte et foredrag i går – mange kloge og velvalgte ord om troen i livets faser. Foredragsholderen kom også omkring curling-forældre (som gerne vil servicere børnene) og helikopter-forældre (som overvåger børnene) – og hun sagde, at i perioder er livet bare svært, også for børn. Det er noget, vi må acceptere, det hører med til den pakke, livet er. Og jeg tror, hun har ret. Livet består af mørke og lyse tråde, det er det, der går broderiet interessant (for lige at snakke i billeder) – og det er med til at gøre stærk. Og så er det jo altså ikke noget stort drama – børn med mavepine har man hørt om før, og hun skal nok komme over det. Og solen har skinnet i dag, og det er forår!

6 kommentarer:

  1. Ja, nu du selv nævner det med at være sær, Annette... ; )
    Godt at høre, at der formentlig ikke er noget "alvorligt" galt med Freja.
    Det lyder som et spændende og lærerigt foredrag, du var til dér... Ja, vi vil allerhelst at livet aldrig gør ondt, men sådan er det virkelige liv ikke for nogen - heller ikke for børn. Vi vil jo bare så gerne tage, det der gør ondt væk, hvis vi kan... Men jeg kender fra mig selv, at det der gør ondt, kan være med til at gøre stærk...

    SvarSlet
  2. Det gør så ondt, når man må erkende at der er ting vi ikke kan fjerne, men vi må blot være med på sidelinjen, så de ved at vi altid er der for dem.
    Jeg var vist både curling og helikoptermor ;-)

    SvarSlet
  3. Det er dejligt at føle sig fyldt op med visdomsord, Helle, og det var virkelig et godt foredrag.
    Jeg tror, det er godt at holde sig for øje, at modgang er en del af livet, og at der også kan komme noget godt ud af det, så vi ikke stirrer os blinde på det, vi ville ønske, ikke var der.
    Lene, jeg håber, Freja føler, jeg er der for hende - det er det, jeg ønsker allermest.
    Mon nogen kan sige sig helt fri for curling og helikopter? ;o)

    SvarSlet
  4. Jeg er nu også helt vild med hytteost med solbærmarmelade - gad vide om det er arveligt?
    Der er ikke noget der er mere hårdt end når det gør ondt på vore børn! Dejligt at høre, at alt er normalt.

    SvarSlet
  5. Jeg tror bare, at du er en meget omsorgsfuld mor, der er nærværende hele tiden i forhold til barnet.

    Hvis man har oplevet et ægte curlingbarn, hvad jeg har i arbejdssammenhæng - puh, de er uudholdelige - så tror jeg ikke et øjeblik på, at du er en curlingmor :-)
    Du er en observant mor, og ja, det gør ondt at opleve, at de små har det skidt, men du gør alt hvad der står i din magt, hvilket jeg tror på, din datter kan mærke, så det skal nok snart gå godt igen, er jeg sikker på.

    SvarSlet
  6. Bror, jeg mener at huske delikatessen som en af vores barndoms desserter, så jeg tror måske, der er mere miljø end arv til grund ;o)
    Ellen, jeg håber, du har ret. Jeg prøver at gøre det så godt, jeg kan - selv om jeg heller ikke er ufejlbarlig - og det håber jeg, er godt nok.

    SvarSlet