søndag den 29. marts 2009

Endeligt forår

 

Og vi har virkeligt nydt det – både foråret og weekenden hos min bror i Vejle.

Vejle er min barndoms by, og jeg synes stadig, det er en pragtfuld by. Der blev både tid til en osetur på gågaden og i det nye center, Bryggen – og til en tur i en af de mange skønne skove, der omkranser byen. Og minsandten, om ikke de første anemoner havde foldet sig ud!

 

Anemoner

Anemoner

 

Det er det ultimative forårstegn for mig, og har altid været det, lige siden vi som børn boede med skoven lige uden for fordøren. Bedre nabo kan man næsten ikke ønske sig, og jeg savner bøgeskovene her midt på heden. De plantager, man har plantet, er flade som pandekager, og kan altså ikke kompensere for en rigtig østjysk bøgeskov med så kuperet terræn, at de højeste punkter rager op over toppene på træerne, der vokser i dalene. Jeg elsker at suge til mig af skovens skønhed på alle tider af året, men især om foråret, når alting folder sig ud. Det er ufatteligt smukt! Der mangler stadig et stykke tid, før alting står lysegrønt, men startskuddet er gået, og jeg vil nyde den næste tid, selvom bøgeskoven ikke længere er nærmeste nabo. 

 

Bøgeskoven

 

PS. Billederne er venligst taget af min lillebror med mobil-kamera, da mit kamera ikke var med på tur. Tak for lån :o)

4 kommentarer:

  1. Selv tak! ;o) Og tak for sidst!

    SvarSlet
  2. Selv mange tak, bror ;o)

    SvarSlet
  3. Det lyder skønt, Annette : )
    Jeg har også nydt naturen og det tidlige forår de sidste dage. Lørdag med 1 times gåtur i Vestskoven her i Bramming, og i dag i Ribe sammen med min kollega. Vi gik en lang tur i byen og nød både brostenene, de smukke bygninger og naturen med åer og små søer... Må indrømme at jeg er ret "bidt" af Ribe!! Vi fik en dejlig frokost på Café Kolvig og sluttede med kaffe hjemme hos mig - hyggeligt på sådan en ganske almindelig mandag : )

    SvarSlet
  4. Det har været et skønt vejr til skovtur, Helle.
    Jeg har også været på bytur i dag. Det lyder som en rigtig dejlig dag, I har haft. Ribe har jeg stadig til gode, men jeg kan levende forestille mig, at jeg også kunne blive bidt ;o)

    SvarSlet