tirsdag den 10. marts 2009

Nedlagt

 


Vi havde en rigtig hyggelig dag i søndags. Emil blev fejret med god mad, dejlige gaver og masser af hygge med familien (og ja, der er altså 11 lys i kagen - nogen af dem putter sig bare lidt). Indiana Jones Lego er en god kombination af hans passion for militær og god gammeldags leg og konstruktion, og det er blevet flittigt brugt, både i søndags og i går.

I går var så dagen, hvor jeg bukkede under for et eller andet, der invaderede min krop og krævede alt indhold udbetalt i nærmeste spand.
Det startede ellers så fint med et besøg på frisørskolen, men frisøreleven, der ellers var meget sød, endte med at bruge 5½ (skriver: femenhalv!) timer, før læreren var tilfreds. Der var svendeprøve i farvandet, og så skal alt jo være på plads - det er en del af pakken, at man får sin klip og farve uhørt billigt, og til gengæld stiller med en god portion tålmodighed. Men i går synes jeg, citronen blev presset til sit yderste. Det gjorde det jo ikke bedre, at jeg sad med tiltagende hovedpine, og næsten ikke kunne holde ud at skulle have håret vasket igen(!), fordi føntørringen ikke var god nok.

Grædefærdig smed jeg mig på sofaen, da jeg kom hjem med børnene, og der blev jeg resten af dagen. Om det var omgangssygen, der huserer, eller et alvorligt migræneanfald, ved jeg ikke - den manglende feber kunne tyde på det sidste, men så slemt har jeg ikke oplevet dem før - og håber ikke at komme til det igen.

Emil var forståeligt nok noget bekymret for, om jeg bliver klar til hans fødselsdag i morgen, og jeg har lovet ham at gøre alt, hvad jeg kan for at blive rask. Selvom hovedpinen og kvalmen heldigvis er væk, kan jeg godt mærke, at kroppen har det helt fint med et stille og roligt tempo. Så formiddagen er tilbragt sovende, og det gjorde godt! Nu vil jeg prøve at komme til mig selv med et bad og lidt sofahygge, inden jeg mander mig op til at hente børnene.

I morgen får vi 20 børn på besøg, men jeg er optimistisk - vi mangler bare at få køkkenet til at ligne sig selv efter sidste rykind, og at få bagt et læs pølsehorn, men mon ikke, vi klarer den, hvis vi bare tager et skridt ad gangen. Jeg tror på det.

6 kommentarer:

  1. Rigtig god bedring - jeg håber du snart er frisk igen. Det lyder godt nok ikke rart!

    Selvom jeg elsker at blive klippet (lyden af saks der klipper i hår, uhm), så er 5½ time godt nok i overkanten. Puh!

    SvarSlet
  2. Tak for det, Stine.
    Jeg elsker også at blive klippet, både lyden, og puslen omkring ansigtet :o)
    Til gengæld kan jeg ikke lide at blive føntørret, især ikke med hovedpine...

    SvarSlet
  3. Lyder 'spændende' med håret!
    Jeg kan godt følge det med at være sengeliggende - måtte skuffe nogle konfirmander i morges og også i morgen igen, da jeg også måtte bruge formiddagen i sengen med en spand ved min side. Øv! Men go' bedring!
    Og tillykke til nevøen i morgen!! :-D

    SvarSlet
  4. Kære Annette!
    STORT til lykke til sønnike i morgen. Jeg håber I når det hele :-)
    Dejligt at du har det bedre - jeg håber at søvnen i formiddags har haft en god virkning. Dejligt at du selv er optimistisk :-)

    Og nej, en hårvask med tiltagende hovedpine lyder ikke som det bedste....

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  5. Tak for i søndags, Annette - det var hyggeligt : )
    Du havde jo forberedt dig på at skulle sidde et godt stykke tid i frisørstolen, men kan godt forstå, at det blev lige længe nok i denne omgang... øv... Håber til gengæld at du blev tilfreds med frisuren!

    Pudsigt nok var jeg heller ikke på toppen fra morgenen af i går. Havde ondt i maven og opkastfornemmelser, uden at det dog blev til mere end det. Valgte at tage på arbejde, da jeg "bare" skulle lave vagtplan - og ikke være så meget sammen med beboerne. Efter et toiletbesøg kom jeg af med en del - og det hjalp!! Måske var det bare al den gode chokolade til fødselsdagen, der blev for meget for mine tarme...

    SvarSlet
  6. Øv, Jakob, det lyder bestemt heller ikke rart. Håber, du har det bedre. Det er også spændende med håret ;o) Skal selv lige vænne mig til det, så det skal I nok også... :o)

    Tak, Pia - vi nåede det hele og havde en dejlig dag.

    Selv tak, Helle, ja det var rigtig hyggeligt!
    Tilfreds og tilfreds... Det er i hvert fald kort - og jeg vænner mig nok til det med tiden :o)
    For lidt og for meget af alting... ;o) Håber, du er helt på toppen igen.

    SvarSlet