tirsdag den 30. december 2008

Dejlige gaver fra børnene

 

Der stod et par og ventede på os, da vi kom hjem i går. De havde vist ikke været langt omkring, mens vi havde været væk, men stod pænt på klaveret, hvor vi havde sat dem, langt væk fra nysgerrige kattepoter.
 

Disse to skønne figurer fik vi af børnene i julegave - englen har Emil lavet af en gammel lampeskærm med et hoved af metaltråd, beklædt med sølvpapir, hvorefter hele herligheden er malet.

Freja har lavet den første af de hellige tre konger i gips, som hun har malet, pyntet med stof og en fin kongekrone.

Vi går og finder os tilrette herhjemme, pakker ud, vasker tøj, skriver indkøbsliste og prøver at blive klar til at få gæster om lidt. De overlever nok, at huset ikke er shinet op, for vi bliver nødt til at tage tingene i et tempo, vi kan holde ud, og det vigtigste er jo, at vi hygger os sammen.

Brian er sendt i byen, om lidt kommer han hjem med alt, hvad der skal til for at vi kommer helskindet igennem de næste par dage - imens vil jeg fjerne det værste rod, mon ikke lidt julemusik vil hjælpe på oprydningen...

6 kommentarer:

  1. Det er bestemt vigtigere med hyggen fremfor rengøring. Det når du / I nok på et andet tidspunkt. Min mand har også været afsted for at hente de sidste småting til middagen i morgen.Godt nytår til jer.

    SvarSlet
  2. Hvor er de fantastiske. Helt utroligt skønne begge figurer. Der er simpelthen ikke noget bedre end når man får børnegaver som man virkeligt har lyst til at stille frem. Rigtigt dejligt nytår til jer allesammen.

    SvarSlet
  3. De er simpelthen skønne. De hjemmelavede gaver varmer bare mere i sjælen end dem man kan købe.

    SvarSlet
  4. De gaver vil bringe glæde, når de pakkes ud næste år :-)

    SvarSlet
  5. Sikke fine figurer - og sikke kreative børn I har... : )
    Jeg kan nemt forstå, at I er rigtig glade for både børn og figurer!
    Disse figurer vil være en del af jeres julepynt de næste mange år... Jeg håber ikke, det lykkes kattene at få fingre i englen og den vise mand.

    I øvrigt er jeg helt sikker på, jeres gæster overlever, at huset ikke er shinet op.

    SvarSlet
  6. Det er det med prioriteringen, Anette. Og hvis jeg er heldig, når jeg det i morgen :o)
    Tak, i lige måde!

    Marina, jeg er også vild med vores gaver fra børnene!
    Også godt nytår til jer!

    De er skønne, havehyrden, og ja, det er noget helt særligt med de hjemmegjorte gaver.

    Lene, jeg kan næsten ikke vente :o)

    Helle, superkreative børn (og voksne i skolen, der kan få idéerne :o)
    De vil være fast inventar, hvis det står til mig.
    Og gæsterne, jeg tror, de overlevede helt fint ;o)

    SvarSlet